יש סיבות רבות להצגת מכונית קונספט – הפגנת כח, הדגמת טכנולוגיות, בדיקת תגובת הקהל לרעיונות חדשים או אפילו סתם משיכת תשומת לב, אבל בד^כ מכונית קונספט מיועדת לחקור וללמוד אלמנט זה או אחר. במקרה של הניסן טרהנאוט (טרה – ארץ), קונספט שעיצבה סדנת העיצוב הבריטית של ניסן ויוצג בז'נבה, זה מקבל משמעות כפולה. מדובר ברכב שטח קשוח, בעל יכולת להגיע לכל מקום בכל תנאי ואמור לשרת חוקרים שונים כגון ארכיאולוגים, גיאולוגים, חוקרי טבע ועוד. אבל ההתאמה לחוקרים לא מסתיימת ביכולת להגיע לכל מקום, הטרהנאוט הוא גם מעבדה ניידת, המכילה את כל מה שחוקר שטח יכול רק לחלום עליו. ליכולת ה-“Go anywhere” של הטרהנאוט דואגים הנעה כפולה ומרכב שנראה באיורים נדיב מרווח גחון ושופע זוויות. פריט מעניין, ובעצם הנתון הטכני היחיד שנמסר, מתייחס לצמיגים. גודייר תכננה צמיגים מיוחדים לחישוקי ה-^19 של הטרהנאוט. הם לא רק עמידים בפני תקרים, אלא גם מסוגלים לשנות את אופיים מצמיגי כביש חלקי סוליה לצמיגי שטח משורגי קוביות בהתאם ללחץ הניפוח – הפתרון לקונפליקט בין יכולת שטח לאיכות נסיעה בכביש. לצד המחקרי בחבילה אחראי סידור תא הנוסעים: מלפנים יושבים הנהג ונוסע אחד בצמד מושבים קונבנציונאלי, אולם מאחור יושב מדען/חוקר בודד בכיסא מסתובב המכיל מקלדת אינטגרלית כשהוא מוקף במחשבים, ציוד תקשורת וציוד מדעי מכל עבריו. גם סידור הדלתות משרת את תצורת ה^מעבדה הניידת^ – החלק האחורי של הרכב כולל רק דלת אחת שנפתחת בניגוד לכיוון הנסיעה ויחד עם העדר קורה B דואגים לגישה נוחה למושב המדען מבלי לפגוע יותר מדי בשטח המוקצה לציוד. נראה עדיף על לנד-רובר 88 חבוט, לא?