אקסטרא-אקספדישן

רכב-הפנאי הענק של פורד עבר מתיחת פנים, ויש גם גרסת EL לאלו שבשבילם הגודל כן משנה

האקספדישן (Expedition) הוא רכב הפנאי הגדול ביותר של פורד, עכשיו משהופסק ייצורו של האקסקרז'ן המפלצתי: בסיס גלגלים של יותר משלושה מטרים, אורך מעל חמישה מטרים, ממדי רוחב וגובה הקרובים לשני מטרים, משקל של שנים-וחצי טון ומעלה. בתערוכת הרכב של טקסס שנפתחה בסוף השבוע השיקה פורד את האקספדישן דגם 2007, עם שינויי עיצוב, עדכונים מכניים, והשינוי המשמעותי ביותר – הוספת גרסה ארוכה, אקספדישן EL, המיועדת למלא את המקום שהתפנה על-ידי האקסקרז'ן. גרסה זו מקבילה לסאברבן הותיק של שברולט (שעבר גם הוא רענון לשנת הדגם 2007, יחד עם שאר הדגמים הכבדים של GM) ומציעה תוספת של 31 ס^מ לבסיס הגלגלים, 3.33 מ' לעומת 3.02. האורך הכללי קיבל תוספת של 38 ס^מ וקפץ מ-5.24 מ' ל-5.62 מ'. העיצוב החדש של האקספדישן שואב את החרטום המתנשא של הטנדרים הגדולים והמצליחים, סדרה F, וכולל בין היתר אפשרות לחישוקי ^20 כאופציה ברמת הגימור הגבוהה ביותר, ^לימיטד^ (הסטנדרד הוא ^17 או ^18 בהתאם לרמת הגימור). למרות היותו בעל שלדת-סולם נפרדת, האקספדישן בעל מיתלים נפרדים וקפיצי סליל לכל הגלגלים, כאשר בגרסה המחודשת המיתלים תוכננו מחדש. המנוע היחיד בהיצע היה ונשאר V8 בנפח 5.4 ל' עם 300 כ^ס, אך התיבה חדשה – אוטומטית 6 הילוכים במקום 4 הילוכים בתיבה הקודמת, עם אפשרות לתפעול ידני. האקסרז'ן יכול להוביל עד 9 נוסעים, לגרור עד 4.1 טון. האקספדישן אינו מיובא לישראל אך חברת 'דלק מוטורס' מתכוננת להביא בקרוב את אחיו הקטן (יחסית בלבד, כמובן), האקספלורר, שהוא רכב הפנאי הנמכר ביותר בארה^ב מזה שנים.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.