ארבע שנים חלפו מאז הצגת הדור החדש של ה-SL, הקבריולט-קופה הגדולה ואחת המכוניות הנחשקות ביותר בהיצע הדגמים של מרצדס. ארבע שנים הן הרבה במונחי עולם הרכב אך עבור ה-SL זה אפילו לא אמצע מחזור החיים. הדגם הקודם להזכירכם, הוצג בשנת 89 ויוצר תריסר שנים תמימות ללא שינויים משמעותיים. מתיחת הפנים החיצונית של ה-SL נעשתה באותה גישה וצריך עין חדה כדי למצוא את השנויים הקלים שעברה כגון – פגוש קדמי מעודכן ופנסים אחוריים שונים בצבעם. עיקר השינוי הוא מתחת למכסה המנוע שם מקבלת ה-SL היצע מנועים חדש. גרסת הכניסה, ה-350, מקבלת את מנוע ה-3.5 ל' V6 עם 24 שס' שכבר קיים כיום ברוב דגמי מרצדס, עם 272 כ^ס ו-35.6 קג^מ בין 2,400 ל-5,000 סל^ד. בגרסה זו מזנקת ה-SL ל-100 קמ^ש ב-6.6 שניות, חצי שניה יותר מהר מדגם ה-350 שצויד במנוע 3.7 ל' 18 שס'. גרסת הביניים, ה-500, נוטשת את המנוע ה-V8 הקודם בנפח 5.0 ליטר (שהפיק רק 306 כ^ס) ומחליפה אותו ב-V8 החדש בנפח 5.5 ליטר שהופיע לא מכבר ב-S-קלאס החדשה, המספק 388 כ^ס ו-54 קג^מ. הזינוק ל-100 קמ^ש קוצר מ-6.2 ל-5.4 שניות. בפסגה ניצבת ה-600, עם V12 מעודכן שהופיע גם הוא קודם לכן ב-S-קלאס, עם 517 כ^ס ו-84.6 קג^מ לעומת 500 כ^ס ו-81.5 קג^מ במנוע היוצא. בגרסה זו ההאצה ל-100 קמ^ש מתבצעת ב-4.5 שניות לעומת 4.7 שניות בעבר. המהירות המרבית מוגבלת בכל הגרסאות ל-250 קמ^ש. בשלב זה לא הוצגו גרסאות AMG אך אלו יגיעו כמובן בהמשך, כנראה עם מנוע ה-V8 האטמוספירי החדש של AMG. דגמי ה-V6 וה-V8 מקבלים את תיבת ה-7G-Tronic המוכרת, כאשר כאופציה תוצע גרסת ספורט לאותה תיבת הילוכים, עם העברת הילוכים מהירה ב-30% במצב התפעול הידני. עוד חידוש ב-SL המתוחה היא מערכת מיתלים אקטיביים (Active Body Control) מדור שני משופר, אשר תוצע כסטנדרט בדגמי ה-V8 ומעלה.