היום יערך הסטייג' האחרון של הדאקאר לפני הסיום הכמעט-מנהלתי מחר. אתמול לא הצליחה פולקסווגן לעשות דבר לגבי המקום הראשון של מיצובישי, לאחר שלוק אלפאנד, המוביל הכללי, ניצח בספיישל שנערך במשעולים המאובקים של גינאה ושמר על פער – לא גדול, אבל גדול מספיק. שלושה נהגי פולקסווגן הגיעו אחריו בהפרשים זעומים, אבל זה פשוט לא מספיק. ז'ינייל דה-ויליירס איבד הזדמנות לסגור קצת את הפער בשל טעות-ניווט שעלתה לו במספר דקות, והוא סיים שלישי את הסטייג', מעניק לאלפאנד עוד כשתי דקות מרווח-נשימה בראש הדירוג. סטפן פטרהנסל נסע רגוע לאחר שאיבד כל סיכוי ריאלי לנצח, והסתפק במקום שביעי. יום האתמול היה יכול להחשב כמעט שגרתי, אלמלא אירוע מעציב – ילד מקומי בן 9 שניסה לחצות במפתיע את המסלול נפגע על-ידי אחד המתחרים, ונפטר במסוק שפינה אותו לבית-החולים. הדבר אירע מספר קילמטרים לפני חציית הכפר, במקום בו מגבלות-המהירות הקפדניות של הראלי אינן תקפות. איש לא בא בטענות אל הנהג הפוגע, אך האירוע המצער מעלה שוב תהיות: הרי התושבים המקומיים אינם מורגלים לתנועת רכב בכלל, ולקצב-הנהיגה המסחרר של מתחרי הראלי בפרט, ואינם בעלי אינסטינקטים ^נכונים^. מארגני הראלי אמנם פועלים בשיתוף המשטרה המקומית לפינוי הצירים ואבטחת התושבים, אך אי אפשר לשים שוטר בכל מקום. כך או כך, הראלי מתקרב לסיומו, ועושה רושם כי מיצובישי בדרך לתואר נוסף. הדבר היחיד הראוי לציון אתמול הוא – שוב – הצטיינותו של אריק ויגורו בשברולט פרו-טראק, אשר סיים בפעם השלישית ברציפות בעשיריה המובילה. באמת כל הכבוד. תוצאות – יום 13 (לאבה-טמבקונדה, 348 ק^מ ספיישל + 219 ק^מ קישור) 1. אלפאנד (מיצובישי), 4.30 ש' 2. סיינז (פולקסווגן), 0:50+ ד' 3. דה-ויליירס (פולקסווגן), 1:42+ 4. סאבי (פולקסווגן), 10:19+ 5. רומה (מיצובישי), 11:45+ 6. מניילדי (שלסר), 14:28+ 7. פטרהנסל (מיצובישי), 16:50+ 8. סוזה (ניסאן), 18:55+ 9. ויגורו (שברולט), 28:19+ 10. שלסר (שלסר), 29:37+ דירוג מצטבר 1. אלפאנד, 50.56 ש' 2. דה-ויליירס, 0.22+ ש' 3. רומה, 1.32+ 4. פטרהנסל, 3.08+ 5. מילר, 3.33+ 6. שלסר, 4.14+ 7. סוזה (ניסאן), 5.24+ 8. סאבי, 8.10+ 9. מניילדי, 8.27+ 10. שישרי (ב.מ.וו), 8.40+