לאחר שהותיר מאחוריו את הדיונות של מאוריטניה ועבר למאלי, שינה ראלי דאקאר נוף ואופי: עצים, מים, שבילים מפותלים ומחורצים – ובעיות מסוג שונה: ריבוי שבילים, קשיים בעקיפות, התהפכויות ומכשולים מהחי והצומח. יוטה קליינשמידט המנוסה התנגשה בעץ זמן קצר אחרי הזינוק, לאחר שפגיעה בבור עקרה את ההגה מידיה. נזק משמעותי למיתלה הקדמי גרם לה להחליט לפרוש מהראלי. ואילו סטפן פטרהנסל איבד מספר דקות לאחר טעות-ניווט קלה, ומצא עצמו תקוע אחרי קרלוס סוזה האיטי ממנו; סוזה טען שלא היה מודע לפטרהנסל שישב מאחוריו זמן רב, למרות שהמכוניות מצויידות במערכת האמורה להתריע על מקרים כאלו, ומלים חריפות הוחלפו בין השניים בתום הסטייג'. כתוצאה מכל זה איבד פטרהנסל כ-20 דקות לעומת מנצח הסטייג' היומי – ז'ינייל דה-ויליירס, שעורר מחדש את תקוות פולקסווגן למרות פרישת קליינשמידט. גם לוק אלפאנד צמצם את הפער על פטרהנסל בשיעור משמעותי, לאחר שסיים שלישי את הסטייג'. בגדול, בדו-קרב היומי בין פולקסווגן למיצובישי היתה ידה של הראשונה על העליונה, כאשר סאבי מסיים שני אחרי דה-ויליירס וקרלוס סיינז רביעי; לעומת זאת, גם נאני רומה סיים – כמו פטרהנסל – מחוץ לעשיריה הראשונה, כ-23 דקות אחרי המנצח. מיצובישי עדיין מחזיקה בשני המקומות הראשונים אבל תוצאות היום הפיחו תקווה מחודשת בקבוצת פולקסווגן. התוצאה המעניינת ביותר ביום ה-11 היתה מקומו השמיני המצויין של אריק ויגורו הצרפתי, הנוהג בשברולט פרו-טראק אמריקני עם הנעה אחורית בלבד וללא שמשה קדמית. ויגורו ממוקם אי-שם בתחתית הדירוג, משהו כמו 50 שעות אחרי המובילים – כך שעבורו זהו הישג מעולה. הנרי פסקרולו הקשיש ממשיך להראות כמה שווה הנסיון האדיר שלו, עם תוצאות עקביות ב-20 הראשונים. אתמול סיים עם הבאגי במקום 14, רק שמונה דקות אחרי הבאגי של שלסר ולפני הבאגי של מניילדי. לעומת זאת, פיליפ גאש אשר נוהג בבאגי זהה לשל פסקרולו ואשר הצטיין בימים האחרונים איבד למעלה משעתיים וסיים הרחק מאחור. נזכיר עוד שתי נהגות שעדיין נמצאות בראלי: איזבל פטיסייה הצרפתיה סיימה במקום ה-40, ואלן לוהר מגרמניה זכתה לזמן-מקסימום אוטומטי לאחר שאיחרה להגיע לסיום, ונקווה שהיא עדיין בראלי. יש גם אופנוענית אחת לפחות עדיין בראלי – פטרישיה ווטסון-מילר, ואם השם לא מוכר לכם הרי ששמה הקודם הוא פטרישיה שק, בתו של הרברט שק שהוא מהדמויות האגדיות של הדאקאר (ובין היתר מוכר היטב לישראלים שהתחרו בראלי הפרעונים הזכור לרע בשנות ה-90). היום מצפה למתחרים העייפים עוד יום-עבודה ארוך: קטע קישור של כ-200 ק^מ מוציא את המחרים ממאלי ולתוך גינאה, ספיישל של כ-370 ק^מ – ובעקבותיו עוד קטע קישור ענק של מעל 300 ק^מ. 872 קילומטרים בסך-הכל, ואם לא די בכך, זהו קטע ^מרתון^, ללא רכבי סיוע כך שבסוף היום יצטרכו המתחרים לבצע את הטיפולים והתיקונים בעצמם. תוצאות – יום 11 (קאייס – באמאקו, 231 ק^מ + 474 ק^מ קישור) 1. דה-ויליירס (פולקסווגן), 3.07 ש' 2. סאבי (פולקסווגן), 5:33+ ד' 3. אלפאנד (מיצובישי), 6:03+ 4. סיינז (פולקסווגן), 8:33+ 5. שישרי (ב.מ.וו), 9:49+ 6. סוזה (ניסאן), 11:19+ 7. קוקס (ב.מ.וו), 12:36+ 8. ויגורו (שברולט), 15:13+ 9. מילר (פולקסווגן), 18:02+ 10. שלסר (שלסר), 18:26+ דירוג מצטבר 1. פטרהנסל (מיצובישי), 41.38 ש' 2. אלפאנד, 0.25+ ש' 3. דה-ויליירס, 0.42+ 4. רומה (מיצובישי), 1.38+ 5. מילר, 3.18+ 6. שלסר, 3.58+ 7. סוזה, 5.05+ 8. סאבי, 8.20+ 9. מניילדי, 8.29+ 10. שישרי, 8.29+