מערכות הנעה היברידיות הן הלהיט החם של תעשיית הרכב. מיונדאי ועד פורשה, כולם מתעסקים בהנעה היברידית – כולל סובארו. בתערוכת דטרויט חשפה סובארו מכונית-קונספט חדשה, B5-TPH, אשר כמיטב המסורת של היצרן מציגה עיצוב לא-ממש-מבריק – אבל מתחתיו חבויה יחידת הנעה חדשה שאמורה להגיע לשוק באופן נסיוני כבר ב-2007. משמעות ראשי התיבות TPH היא Turbo Parallel Hybrid, ובעברית זה אומר שבין מנוע הבנזין לתיבת ההילוכים (האוטומטית) הוכנס מנוע-גנרטור חשמלי בעל הספק של כ-14 כ^ס. עד כאן אין כל חדש – כמו במכוינות היברידיות קיימות, המנוע החשמלי מיועד לסייע בתחומי סל^ד נמוכים, שם הוא מספק מומנט גבוה ומשלים את מנוע הבנזין. הסיוע החשמלי בא לידי ביטוי בתנועה עירונית, שם הוא מסייע לתאוצות טובות, לחסכון בדלק ולהפחתת רמת הזיהום. שוב – עד כאן אין כל חדש. מה שכן שונה ב-B5-TPH הוא מנוע הבנזין: מדובר במנוע הפועל במחזור מילר. מחזור זה הוא ואריאציה על מחזור ה-4 פעימות המקובל, והמכונית האחרונה שהשתמשה במנוע כזה היתה המאזדה קסדוס 9. במחזור מילר, שסתום היניקה נשאר פתוח למשך זמן רב מהרגיל במהלך פעימת הדחיסה; כתוצאה מכך נדחף חלק מהתערובת חזרה החוצה מהצילינדר, כאשר על כך מתגברים באמצעות שימוש בהגדשה (בדרך כלל מגדש-על כפי שהיה במאזדה הנ^ל, אם כי סובארו נשארת עם הגדשת-טורבו) והמחזור מאפשר יחס-דחיסה גבוה מהרגיל. התוצאה היא מנוע יעיל וחסכוני יחסית לתפוקתו: סובארו טוענת כי מנוע הבוקסר של ה-B5 יכול להגיע ליעילות גבוהה ב-30% ממנוע בנזין קונבנציונלי. כאמור, סובארו מתכננת לייצר יחידות הנעה מסוג זה באופן נסיוני כבר ב-2007. החברה מתעתדת להשתמש במצברי ליתיום-איון בעלי תכולה גבוהה כדי לשפר עוד יותר את הביצועים והיעילות. סובארו עוסקת בפיתוח מצברים מסוג זה גם לשימושים אחרים, כגון למשל גרסה חשמלית של מכוניתה הזעירה, R1e (אשר מוצגת אף היא בדטרויט). המצברים במכונית זו ניתנים לטעינה מהירה כך שניתן למלאם ב-80% מתכולתם בתוך 15 דקות בלבד, מה שהופך את המכונית לשימושית בתנאים עירוניים כאשר טווחי הנסיעה קצרים. הטכנולוגיה, לדברי סובארו, תהיה ישימה גם למנועים גדולים יותר במשאיות ואוטובוסים, תחום בו הדרישה הולכת וגוברת ליחידות הנעה היברידיות יעילות.