העסק מתחיל להראות סגור. סטפן פטרהנסל אמנם לא ניצח אתמול את הסטייג' היומי בדאקאר, אבל יתרונו בראש הולך וגדל. גם לוק אלפאנד, מי שהיה עד עתה המתחרה היחיד הקרוב אליו, התרחק מהובלה לאחר שהתנגש אתמול בעץ, גרם נזק לגלגל קדמי ואיבד כחצי שעה בתיקונים. קרלוס סיינז רשם ניצחון-סטייג' רביעי מרשים השנה, אבל לאחר כל הזמן שאביד בימים הקודמים היה זה נצחון חלול. גם חבריו לקבוצה מילר, קליינשמידט, דה-ויליירס וסאבי נהנו מיום מוצלח יחסית וסיימו במקומות 4, 5, 8 ו-11 מבלי לאבד יותר מדי זמן, אבל לפטרהנסל יש עכשיו יתרון של כ-40 דקות על אלפאנד ויותר משעה על דה-ויליירס, נהג פולקסווגן הקרוב ביותר. כאשר נותרו עוד חמישה ימים לסיום הראלי, נראה כי רק תקלה טכנית תעצור את השעיטה של נהג מיצובישי הצרפתי לנצחון שלישי ברציפות. הדאקאר המשיך להפיל מתחרים בולטים גם אתמול. העם היה זה תורו של תיירי מניילדי המצויין בבאגי-שלסר, שנאבק בתקלה טכנית והגיע בסופו של היום הקצר-יחסית (ספיישל 283 ק^מ, אורך כללי 333 ק^מ) בפיגור של 4 שעות. ז'ן-לואי שלסר עצמו סיים שישי. בקבוצת X-רייד המלקקת את פצעיה לאחר פרישתו של אל-עטייה היה גרלן שישרי המהיר ביותר, במקום התשיעי; קוקס ומונטרדה הגיע בזה אחר זה במקומות 13 ו-14. בדירוג המצטבר לאט חלו שינויים מהותיים, למעט נסיגתו של מניילדי מהמקום השישי לתשיעי. רק המכוניות והמשאיות התחרו אתמול. סטייג'-האופנועים בוטל אתמול בעקבות מותו של אנדי קולדקוט, והם עשו את דרכם מנהלתית למחנה הבא. היום מצפה למתחרים סטייג' קצר יחסית של 231 ק^מ, אך עם קטע-קישור ענק לאחריו שיביא את האורך היומי הכולל למעל 700 ק^מ. תוצאות – יום 10 (קיפה-קאייס, 283 ק^מ +50 ק^מ קישור) 1. סיינז (פולקסווגן), 3.28 ש' 2. רומה (מיצובישי), 0.04+ 3. פטרהנסל (מיצובישי), 0.05+ 4. מילר (פולקסווגן), 0.07+ 5. קליינשמידט (פולקסווגן), 0.08+ 6. שלסר (שלסר), 0.10+ 7. סוזה (ניסאן), 0.11+ 8. דה-ויליירס (פולקסווגן), 0.14+ 9. שישרי (ב.מ.וו), 0.20+ 10. גאש (באגי), 0.26+ דירוג מצטבר 1. פטרהנסל, 38.10 ש' 2. אלפאנד, 0.40+ ש' 3. דה-ויליירס, 1.03+ 4. רומה, 1.35+ 5. קליינשמידט, 1.59+ 6. מילר, 3.21+ 7. שלסר, 4.00+ 8. סוזה, 5.15+ 9. מניילדי (שלסר), 7.25+ 10. סאבי, 8.35+