היצע הדגמים של ג'יפ עומד להתרחב בכיוון שבודאי לא ישמח את חובבי המותג המסורתיים. הקומפס החדש, שנחשף אתמול בדטרויט בגרסתו הסדרתית, הוא רכב פנאי רך-עירוני שמתאים מאד למגמה העכשווית בארה^ב – אבל בודאי לא נראה אותו מנסה את כוחו בנתיב הרוביקון... הקומפס הראשון הוצג כקונספט-פנאי בעל הופעה קרבית ומרכב 3 דלתות עוד ב-2002. ב-2005 הציגה ג'יפ איור לגרסה קרבית, ^קומפס ראלי^ התואמת את רפליקות הראלי של מיצובישי וסובארו, ובתערוכת פרנקפורט האחרונה הוצג קומפס-קונספט קרוב מאד לגרסת הייצור הסופית. הקומפס חולק את הפלטפורמה עם הדודג' קליבר, שהיא למעשה מכונית נוסעים הנעה-קדמית המחליפה את הנאון בחטיבת קרייזלר ומוצעת עם אופציה להנעה כפולה. הגרסה של ג'יפ קיבלה טיפול הגבהה מוגדרת כ-SUV על ידי היצרן – ללא שימוש במונח האופנתי ^קרוסאובר^, מן הסתם כדי לא לעצבן יותר מדי את קהל לקוחותיה הנאמן. למעשה, הקומפס הוא תואם סובארו פורסטר מבחינת אופיו, עם פלטפורמה מבוססת הנעה קדמית כאשר ההנעה כפולה משלבת את הגלגלים האחוריים כנדרש. קיים גם מצב נעילה עם חלוקה שווה קדימה ואחורה, אם בכל זאת נתקלים בתנאי קרקע קשים יותר מאשר טיפוס מדרכות בעיר (וכן, קיימת גם גרסת הנעה קדמית בלבד). ג'יפ טוענת למרווח גחון של כ-20 ס^מ. הקומפס הוא רכב קומפקטי למדי, עם בסיס גלגלים של 2.635 מ', אורך של 4.40 מ', רוחב של 1.76 מ' וגובה צנוע יחסית של 1.63 מ'. המשקל נע מ-1,404 ק^ג בגרסת הנעה קדמית בסיסית ועד 1,520 ק^ג בגרסת AWD מאובזרת. המנוע היחיד בארה^ב הוא 2.4 ל' 4 ציל' עם 172 כ^ס ממשפחת ^המנועים העולמיים^ החדשה של קרייזלר – פרוייקט משותף של דיימלר-קרייזלר עם מיצובישי ויונדאי. באירופה יוצע הקומפס גם עם מנוע טורבו-דיזל 2.0 ל' מתוצרת פולקסווגן. תיבה ידנית בת 5 הילוכים תוצע בנוסף לתיבה אוטומטית רציפה (עם חלוקה אפשרית ל-6 יחסים), המכונה CVT2. הקומפס מצוייד בחישוקי ^17 תקניים, עם אופציה ל-^18. מה שמעניין באמת ברכב הם שלל הפטנטים שנועדו להקל על חיי המשתמשים בו: למשל משענת יד מרכזית הנפתחת קדימה ומותאמת להחזקת מחשב כף-יד או נגן MP3, אופציה למערכת שמע הכוללת שני רמקולים בדלת האחורית, אותם ניתן לפתוח כלפי מטה כאשר הדלת מורמת כדי להנות ממוזיקה גם כאשר נמצאים מחוץ לרכב, או פנס נטען נשלף הממוקם באזור המטען. ייצורו של הקומפס יתחיל ברבעון השני של 2006 והוא יצא לשוק האמריקני כדגם 2007. דגם נוסף על בסיס אותה פלטפורמה אך בעל נטיית-שטח ברורה יותר, הפטריוט (שהוצג אף הוא כקונספט בתערוכת פרנקפורט), צפוי לצאת לשוק מעט מאוחר יותר.