עשר שנים תמימות אחרי השקת הרנגלר הנוכחי, הציגה ג'יפ אתמול בדטרויט רנגלר חדש לגמרי. אוהדי השטח יכולים להרגע: הרנגלר החדש שומר על כל מאפייני השטח שהפכו את הג'יפ המקורי לאייקון כלל-עולמי – והדגם החדש אמור להיות בעל יכולת שטח טובה עוד יותר מקודמו. המבנה הבסיסי של שלדת-סולם, סרנים חיים וקפיצי סליל נשמר, אבל זה הכל בערך. השילדה החדשה קשיחה פי שניים (!) מקודמתה, והמרכב קשיח ב-50% – שינויים שמספקים לא רק ניהוג מדוייק בהרבה והתנהגות כביש משופרת אלא גם מאפשרים כיול מיתלים רך יותר, עם שיפור תואם בנוחות הנסיעה. רכיבי המיתלים והגיאומטריה שלהם חדשים, ולראשונה מצוייד הרנגלר במוט-מייצב קדמי הניתן לניתוק באמצעות פיקוד חשמלי – דבר המקפיץ את יכולת הארטיקולציה ומשפר את ערך ה-RTI מ-652 (המכובד מאד בפני עצמו) ל-832. לשם השוואה, לנד רובר דיפנדר 90 (קצר) משיג תוצאה של 580 בלבד ורוב רכבי הפנאי בשוק משיגים בין 300 ל-400. שיפור ברמת העבירות מושג בין היתר גם בזכות חישוקים וצמיגים גדולים יותר – ברמת הגימור הבסיסית, ^X^, המידה היא 225/75-16, עם אופציה ל-245/75-16; ברמת הגימור הגבוהה יותר, ^סהארה^, מקבלים צמיגי 255/75-17 עם אופציה ל-255/70-18, ואילו גרסת הרוביקון האולטרא-קרבית מקבלת צמיגי שטח מסוקסים יותר (ברידג'סטון דואלר) במידה 255/75-17. כל המידות משפרות את מרווח הגחון לעומת הדגם הנוכחי. עם סרחי-עודף קצרים וצמיגים גדולים, זויות מרכב מכובדות ביותר: בדגמי הרוביקון זוית הגישה היא 44 מעלות וזוית הנטישה – 40 מעלות. בנוסף לכל אלו מקבל הרנגלר מנוע חדש – V6 בנפח 3.8 ל' (עדיין שסתומים עיליים...) עם 205 כ^ס ו-33.2 קג^מ – בשני המקרים יותר ממנוע ה-4.0 ל' הטורי העתיק, אשר יוצא סופית לגמלאות. התיבות הן ידנית 6 הילוכים, או אוטומטית 4 הילוכים. כמו בעבר, דגמי הרנגלר הרגילים מגיעים עם תיבת העברה קונבנציונלית NV241 עם יחס Low של 1:2.72; דגמי הרוביקון מקבלים תיבת Heavy Duty עם Low קצר של 1:4.0, ויחסים קצרים יותר גם בדיפרנציאלים. דגמים אלו זוכים לסרני דאנה 44 משופרים קדימה ואחורה, יחד עם נעילות דיפרנציאל רוחביות עם הפעלה חשמלית; הדגמים הרגילים מסתפקים בדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה וסרני דאנה 30 מלפנים ו-35 מאחור, אם כי משופרים לעומת הדגם היוצא. מימדיו של הרנגלר גדלו, במיוחד הרוחב שצמח ב-14 ס^מ, עם שיפור תואם במרחב הכתפיים והמתניים לנוסעים. מפשק הגלגלים הורחב ב-9 ס^מ, בסיס הגלגלים גדל מ-2.37 ל-2.42 מ', ונפח תא המטען שופר עם תוספת של 5 ס^מ לאורכו. יחד עם השמירה על החוסן ויכולת-השטח, הפך הרנגלר למאובזר, מהודר ובטוח בהרבה. עיצוב הפנים החדש מודרני ועשיר, עם שימוש רב בפלסטיק עמיד ובדים דוחי-לכלוך חסינים וקלים לניקוי. לראשונה מצוייד הרנגלר בבקרת-יציבות דינמית ESP, הניתנת לניתוק חלקי או מלא; ניתן לקבל גם מערכת בקרת גלגול לסיוע במניעת התהפכות. מערכת ה-ABS התקנית מכויילת לפעולה יעילה גם בשטח ומאפשרת נעילת גלגלים מסויימת. כרית האוויר של הנוסע נשלטת על-ידי מערכת זיהוי של משקל הנוסע, כדי לקבוע אם להפעיל את כרית האוויר הימנית בעת תאונה. כריות צד הן אופציה. שאר פרטי האבזור כוללים פינוקים כגון פרט מעניין הוא הכיסוי. הרנגלר החדש מציע שתי אופציות: כיסוי רך מתקפל, הכולל בתוכו חלון-שמש נפתח, או כיסוי קשיח מודולרי. זה האחרון מאפשר הסרת הגג באופן מודולרי, בשלושה חלקים נפרדים – מעל הנהג, מעל הנוסע ומעל הנוסעים האחוריים. האפשרויות מוצגות בתמונה משמאל. ניתן לפתוח עוד יותר את הרנגלר לאוויר הפתוח על-ידי קיפול החלון הקדמי והסרת הדלתות. בשלב זה הוצגה רק גרסת-מרכב אחת. סביר להניח כי בהמשך תוצג גם גרסת Unlimited מוארכת.