אנדי קולדקוט, בן 41 מאוסטרליה, הוא האחרון ברשימה המתארכת של קורבנות הדאקאר. קולדקוט, חבר בקבוצת ק.ט.מ הרשמית, התרסק אתמול במהירות גבוהה בק^מ ה-250 של הסטייג' התשיעי הארוך וככל הנראה מת במקום. שוב מצאה עצמה קהילת הדאקאר מתאבלת על מותו של רוכב מוכר ואהוד. אנדי קולדקוט החל את קריירת הדאקאר שלו באיחור, ב-2004, כאשר באותה שנה השתתף לראשונה תוך שהוא נעזר בתרומות שגויסו על-ידי אוהדיו בפאב המקומי בעיר מגוריו. סיפורו שבה את לב הצופים, וב-2005 כבר הצליח לסיים שישי את הראלי. השנה אומץ על-ידי קבוצת ק.ט.מ הרשמית לאחר שנותר ללא ספונסור, וגמל היטב לקבוצתו כאשר ניצח את הסטייג' השלישי., ולפני הזינוק אתמול היה ממוקם עשירי בדירוג הכולל. כזכור, בשנה שעברה נהרג בדאקאר פבריציו מאוני, מהבולטים במשתתפי הראלי בשנים האחרונות ומנצח הראלי בעבר. בעקבות זאת נקטו המארגנים בשורה של צעדים להגברת הבטיחות, כולל איסור השתתפות אופנועים עם יותר מצילינדר אחד והגבלת המהירות המירבית המותרת ל-150 קמ^ש. קולדקוט רכב אתמול כנראה קרוב למהירות הזאת כאשר מצא את מותו. האירוע התרחש קילומטרים ספורים מהמקום בו נהרג אשתקד מאוני. באופן לא מפתיע, עמד הדאקאר אתמול בצל האירוע העצוב, והתוצאות שיחקו תפקיד משני. אנשי מיצובישי סטפן פטרהנסל ולוק אלפאנד ביצעו צעד נוסף בדרך לנצחון: פטרהנסל רשם לעצמו עוד נצחון-סטייג' ביום הארוך ביותר של הדאקאר השנה, אפילו שגם הוא – כמו כולם – נתקע בחול הרך בקטעי הדיונות היותר-קשים אתמול, ונדרשו לו כמעט 7 שעות להשלים את הסטייג'. זה לא הפריע לו לשים עוד 8 דקות בינו לבין אלפאנד שסיים שני, ולברוח לכל היתר. דה-ויליירס, שלישי בדירוג הכולל, סיים שלישי גם אתמול אבל איבד עוד כחצי שעה לעומת פטרהנסל, וכל היתר סיימו הרחק מאחור. בין פטרהנסל לקרלוס סוזה – בפירוש לא קוטל-קנים – שסיים אתמול עשירי הפרידו אתמול כמעט שעתיים! קבוצת פולקסווגן, למרות שאתמול סיימו כל חמשת מתחריה בין 11 הראשונים, ממשיכה לקבל שיעורי-דאקאר ממיצובישי כאשר ככל שחולף הזמן מתגלות בעיות טכניות. עוד קודם לכן התברר שהטוארג-מירוץ סובל מבעיות קירור בעת הזחילה האיטית בדיונות, אשר כתוצאה מהן מופחת אוטומטית כוח המנוע למניעת נזק – לא מה שאתה רוצה שיקרה בחולות. יוטה קליינשמידט איבדה אתמול 50 דקות כתוצאה מבעיות מסוג זה, למרות שסיימה רביעית. הפעם גם אנשי קבוצת שלסר נותרו מאחור, מניילדי במקום השמיני כשעה ורבע אחרי פטרהנסל ושלסר במקום ה-13 בפער של למעלה משעתיים. רק 48 משתתפים מתוך ה-110 שדורגו בתחילת יום האתמול הצליחו להגיע לסיום הסטייג' בתוך הזמן המותר. כל היתר קיבלו אוטומטית זמן-מקסימום של 18 שעות ולא ידוע כמה מהם אכן יצליחו לזנק הבוקר לסטייג' העשירי. תוצאות – יום 9 (נואקשוט-קיפה, 599 ק^מ +275 ק^מ קישור) 1. פטרהנסל (מיצובישי), 6.52:45 ש' 2. אלפאנד (מיצובישי), 8:44+ ד' 3. דה-ויליירס (פולקסווגן), 28:00+ 4. קליינשמידט (פולקסווגן), 49:58+ 5. רומה (מיצובישי), 52:39+ 6. סאבי (פולקסווגן), 58:18+ 7. מילר (פולקסווגן), 1.06:59+ ש' 8. מניילדי (שלסר), 1.15:02 9. גאש (באגי), 1.17:53+ 10. סוזה (ניסאן), 1.58:19+ דירוג מצטבר 1. פטרהנסל, 34.36 ש' 2. אלפאנד, 0.09+ ש' 3. דה-ויליירס, 0.54+ 4. רומה, 1.36+ 5. קליינשמידט, 1.56+ 6. מניילדי, 2.49+ 7. מילר, 3.19+ 8. שלסר, 3.56+ 9. סוזה, 5.08+ 10. סאבי, 8.15+