בתערוכת ניו-יורק בשנה שעברה הציגה פורד גרסת-קונספט של מוסטנג חמה: שלבי GT500, שם שמעורר את זרימת הדם אצל כל מי שעבורו ^אלינור^ הוא יותר משם של אשה. באותו זמן הצהירה פורד כי ב-2006 תגיע גרסת ייצור של המכונית – ועכשיו היא מקיימת. ה-GT500 הסדרתית תוצג בתערוכת דטרויט שתפתח השבוע לעיתונאים. קרול שלבי העניק את שמו ^ואת השראתו^ למוסטנג החדשה, שפותחה על-ידי זרוע הביצועים של פורד, SVT – למעשה, הגרסה החדשה אינה נושאת עליה כלל את השם ^מוסטנג^. בנוסף ל^שלבי^ ו-^GT500^ היא גם מקבלת את לוגו נחש-הקוברה המיתולוגי של שלבי המפוזר בכל מקום אפשרי, למרות שהמילה המפורשת ^קוברה^ איננה מופיעה בשום מקום וגם לא בשם הדגם. בליבה של ה-GT500 שוכן מנוע V8 בנפח 5.4 ל' בעל מגדש-על, כמו המנועים שהניעו את גרסאות הקוברה R שהכינה SVT למוסטנג הקודמת. שם הגיע ההספק ל-380 כ^ס – הפעם מדובר על לא פחות מ-475 כ^ס, עם מומנט מירבי של כ-66 קג^מ. תיבת ההילוכים היא ידנית, עם 6 הילוכים. פורד לא הצהירה על ביצועים, אך אפשר בהחלט לצפות למספרים מרשימים – אפילו שה-GT500 איננה קלה במיוחד: 1,780 ק^ג בגרסת הקופה ו-1,820 ק^ג בקונברטיבל. בניגוד לקוברה R הקודמת שזכתה למיתלים עצמאיים משלה, ה-GT החדשה שומרת על הסרן האחורי הקשיח של המוסטנגים הרגילים; המיתלים לעומת זאת הוקשחו כנדרש, יחד עם שיפור מערכת הבלימה הכוללת בלמי ברמבו עם דיסקים בקוטר 355 מ^מ מלפנים. העיצוב מקבל טיפול אגרסיבי עם צמד פסי ^לה-מאנס^ לבנים לכל אורך המכונית, מהחרטום ועד לזנב דרך מכסה המנוע והגג, ^דבשת^ במכסה המנוע כדי לפנות מקום למגדש-העל (ובעיקר כדי ליצור את המראה הנכון), ותוספות אוירודינמיות בלתי-נמנעות. חישוקי ^18 נושאים צמיגים במידות 255/45 מלפנים ו-285/40 מאחור. ה-GT500 החדשה צא לשוק האמריקני כדגם 2007, מאוחר יותר השנה. שיתוף הפעולה בין פורד לשלבי החל עוד בימיה הראשונים של המוסטנג המקורית. פורד פנתה לשלבי ליצירת גרסת-מסלול של המוסטנג, GT-350R, אשר הושקה במקביל לגרסה הרגילה ב-1964. זמן קצר לאחר מכן כבר הוצעה GT-350 חוקית לכביש, וב-1967 הופיעה ה-GT500, הלא היא אלינור האורגינלית, עם מנוע V8 ענק.