לראשונה בראלי השנה היה זה דאקאר כמו דאקאר: לוחמה בדיונות, טעויות ניווט, הגעה מאוחרת בלילה לרבים מהמתחרים ותקיעה בשטח לאחרים. ואלו בדיוק התנאים בהם סטפן פטרהנסל פורח. הסטייג' הארוך מזוארט לאטאר הפיל חללים רבים בין המתחרים שעד עתה נהנו מראלי שהיה – במונחים יחסיים – משחק ילדים. לאחר שעד עתה התרגלנו לראות את חברי הקבוצות הגדולות מסיימים בפער של דקות ביניהם, נוצרו הפעם רווחים גדולים כאשר בין עשרת הראשונים בסטייג' מפריד פער של למעלה משעה וחצי. הדיונות הענקיות עשו את שלהן וצוותים רבים נתקעו למשך שעות. רק כ-70 מתחרים, כמחצית מאלו שזינקו בבוקר, הצליחו לסיים את הסטייג' בתוך זמן המקסימום המוקצב, כאשר לאחרון שבהם זה לקח למעלה מ-13 שעות – ביום בו המנצח עשה זאת בקצת פחות מ-6 שעות. כל היתר זכו אוטומטית לזמן-מקסימום של 17 שעות, אבל לא ידוע כמה מהם הצליחו להגיע במועד לזינוק הבוקר היום, לסטייג' השמיני. בשל הסטייג' הקשה החליטו המארגנים לתת עוד זמן למאחרים והאריכו את המועד האחרון לזינוק לספיישל השמיני. ואילו פטרהנסל הוכיח לכולנו עד כמה נכונות הקלישאות הישנות – הסבלנות משתלמת, החפזון מהשטן. הנסיון העצום שלו בקריאת השטח ובחירת הנתיב הנכון הביא לנהיגה מושלמת, ללא תקיעות של ממש; הצוות גם הצליח להמנע מטעויות ניווט ולמעט פנצ'ר אחד השלים את הסטייג' ללא עיכובים. בסיום הצליח נהג מיצובישי הבכיר לצבור את נצחונו השני בדאקאר השנה, והיותר-משמעותי. פטרהנסל נטל עימו את בן-קבוצתו לוק אלפאנד, שסיים שני בפער של דקות ועבר להוביל את הדירוג המצטבר, בעוד פטרהנסל מדלג מהמקום התשיעי לשני. נאני רומה השלים יום מצויין לקבוצת מיצובישי עם מקום שביעי, בפער שבתנאים של הסטייג' נחשב לסביר – כ-40 דקות. בדירוג המצטבר הוא שישי. והפעם הופיעו, לראשונה השנה, סדקים בחומה הבצורה של פולקסווגן. יוטה קליינשמידט רבת-הנסיון היתה היחידה שלא טעתה, ואלמלא שלושה פנצ'רים יתכן שהיתה אף זוכה לנצחון בסטייג'. לאחר הפנצ'ר השלישי נותרה ללא גלגל רזרבי תקין והורידה מעט קצב, והגיעה שלישית לסיום בפער של 11 דקות בלבד. אבל כל שאר חברי קבוצת פולקסווגן פיגרו מאחור. לדה-ויליירס, המוביל הכללי לפני הסטייג' השביעי, היה זה יום סביר והוא איבד רק כ-16 דקות למובילים; קרלוס סיינז איבד דקות יקרות בתקיעה בדיונות והגיע לסיום בפער של 35 דקות – וגם זה נחשב לסביר במונחים יחסיים, טוב מספיק למקום שישי בסטייג'. אבל מארק מילר גלגל את הטוארג-מירוץ ואיבד יותר משעתיים (וגם כך סיים את הסטייג' במקום ה-15!), ואילו ברונו סאבי יצא למעשה מהמירוץ לאחר תקלה טכנית במנוע שחייבה אותו להמתין למשאית-סיוע. הוא היה בין אלו שהגיעו לסיום בעור שיניהם, במקום ה-71 – כמעט 7 שעות אחרי המנצחים. גם לקבוצת שלסר היה זה יום לא מוצלח. שלסר ומניילדי, שעד עתה היו חזק בתמונה, איבדו זמן רב עם טעויות ניווט ותקיעות ארוכות יחסית. שלסר סיים אמנם שמיני אך בפער של כמעט שעה ורבע, ומניילדי עוד כחצי שעה מאחור במקום ה-11. החבר השלישי בקבוצה, סרוויה, הגיע רק 51, כמעט 5 שעות אחרי המנצח. היה זה שיעור מאלף מטעם קבוצת מיצובישי, שהראתה לכולם מי הבוס כאשר התנאים הופכים לקשים באמת. פולקסווגן עדיין חזק בתמונה עם שלושה צוותים, אמנם, אך עכשיו שמיצובישי עברה להוביל המשימה העומדת בפני קליינשמידט ושות' תהיה קשה הרבה יותר. קצת לגבי המתחרים האחרים: נאסר אל-עטייה מ-X-רייד הצליח אמנם להגיע חמישי לסיום הסטייג', אך הוא פספס את שתי נקודות-הביקורת וספג זמן עונשין של 10 שעות. חברו לקבוצה שישרי איבד קרוב לשעתיים וסיים 12, ואלפי קוקס – אחרי תקיעות ארוכות בדיונות – סיים 27, יותר מ-3 שעות אחרי המנצחים. החבר הרביעי בקבצת X-רייד, מונטרדה שהוא היחיד הנוהג ב-X5, סיים במקום 29. רצף ההישגים של הנרי פסקרולו נקטע – הוא דורג 111 בסטייג' עם זמן-מקסימום אוטומטי. גם רובי גורדון עם ההאמר היה בין אלו שלא הגיעו לסיום בתוך הזמן המותר, לאחר תקלות מכניות משמעותיות ברדיאטור ובמצמד. צוותו היה עסוק במהלך הלילה בתיקונים ולא ידוע אם הצליח לזנק הבוקר לסטייג' השמיני. בין המשאיות, לראשונה בראלי השנה הראה ולדימיר צ'גווין שהוא עשוי בשר-ודם. אפילו הוא הצליח להתקע בדיונות וכתוצאה מכך סיים רק שישי את הסטייג' – אבל הוא עדיין מוביל בדירוג המשאיות הכללי בפער של למעלה משעה. הסטייג' היום יהיה באורך דומה לקודם – 568 ק^מ, מתוכם 508 מדודים – אך צפוי להיות קל יותר ומהיר בהרבה. מחר מצפה למתחרים שישרדו יום מנוחה. תוצאות – יום 7 1. פטרהנסל (מיצובישי) 2. אלפאנד (מיצובישי), 4:23+ ד' 3. קליינשמידט (פולקסווגן), 11:49+ 4. דה-ויליירס (פולקסווגן), 16:29+ 5. אל-עטייה (ב.מ.וו), 33:12+ 6. סיינז (פולקסווגן), 34:44+ 7. רומה (מיצובישי), 40:43+ 8. שלסר (שלסר), 1.14:24+ ש' 9. קאהלה (הונדה), 1.35:57+ 10. סוזה (ניסאן), 1.36:13+ דירוג מצטבר 1. אלפאנד 2. פטרהנסל, 3:12+ ד' 3. קליינשמידט, 5:58+ 4. דה-ויליירס, 10:04+ 5. סיינז, 28:41+ 6. רומה, 45:44+ 7. שלסר, 1.09:01+ ש' 8. מניילדי (שלסר), 1.43:44+ 9. מילר (פולקסווגן), 2.15:25+ 10. שישרי (ב.מ.וו), 2.18:57+