מתחרי הדאקאר נכנסו אתמול למאוריטניה, להתחלת סדרת הסטייגי'ים הארוכים ביותר של הראלי: אתמול הם כיסו 444 ק^מ מדודים (מתוך כמעט 800 ק^מ בסך הכל). היום מצפה להם סטייג' של כמעט 500 ק^מ, מחר הם ינהגו 508 ק^מ של סטייג' תחרותי; ולאחר יום מנוחה לו הם יזדקקו מאד, מצפה להם היום הארוך והקשה ביותר של הדאקאר השנה, עם סטייג' של 599 ק^מ ומרחק כולל של 874 ק^מ! התוצאות אתמול לא הביאו לשינויים דרמטיים. השיטה בה הזינוק היומי מתבצע לפי סדר הסיום של היום הקודם מאפשרת לנהגים לנסוע זה בעקבות זה ולסגור פערים, וכך אנו רואים כמעט מדי יום נדנדה בין המובילים – ומנצחים שונים, ללא שליטה ברורה של איש מהם. בסטייג' השישי הסופר-מהיר אתמול הראו צמד הבאגים של מניילדי ושלסר, עם מנועי פורד V8 ומשקל יבש של 1,400 ק^ג בלבד, כי הם כנראה כלי הרכב המהירים ביותר בשטח (החבר השלישי בקבוצה, סרווייה, נוהג בבאגי עם מנוע V6 קטן וחלש יותר). מניילאדי, שסיים פעמיים בעשיריה הראשונה של הראלי ב-2004 וב-2005, הקדים את בעל-הבית וניצח בסטייג' היומי, בעוד שלסר מסיים שני – הישג נהדר לקבוצה הצרפתית הקטנה-יחסית שמפתחת בעצמה את רכביה. בדירוג הכולל מחזיק שלסר במקום הרביעי ומניילדי במקום השמיני. בין נהגי פולקסווגן המשיך דה-ויליירס את הטיפוס שלו לצמרת. הוא סיים שלישי את הסטייג' ועלה למקום הראשון בדירוג המצטבר, בפער זניח לפני סיינז שסיים שביעי בסטייג'. פולקסווגן אוחזת גם במקום השלישי המצטבר עם יוטה קליינשמידט, כאשר בין השלושה מפריד פער של 34 שניות בלבד! לוק אלפאנד היה המהיר בנהגי מיצובישי עם מקום חמישי בסטייג', וזהו גם הדירוג שלו בטבלה הכוללת. פטרהנסל סיים מייד אחריו מדורג תשיעי בלבד בדירוג הכולל, אם כי במונחים של הדאקאר הפערים עדיין קטנים מאד ונמדדים בדקות בלבד. השאלה היא אם באופן השתלשלות העניינים הנוכחי, כאשר המתחרים נוהגים זה בעקבות זה, יכול לחול שינוי מהותי בדירוג. הימים הקרובים עם הסטייגי'ים המפרכים במאוריטניה יקבעו כנראה את גורל הראלי. אנשי קבוצת X-רייד הצליחו להשלים את תיקון הב.מ.וו החולה של נאסר אל-עטייה שלוש דקות בלבד (!) לפני שהיה עליו לזנק לסטייג' השישי, בעבודה לילית קדחתנית. לאחר שביום הקודם איבד מעל 4 שעות, חזר אל-עטייה לעניינים וסיים את היום במקום ה-14 המאד מכובד, זאת למרות שזינק הרחק מאחור והיה עליו לעקוף עשרות נהגים איטיים ממנו במהלך הסטייג'. בדירוג הכולל הוא במקום ה-30. שני חבריו לקבוצה, שישרי וקוקס, נמצאים על גבול העשיריה הראשונה – אך בעוד בין עשרת הראשונים מפרידות 11 דקות בלבד, הרי ששני חברי X-רייד במקומות 11 ו-12 מרוחקים כבר 40 דקות ומעלה מההובלה. היה מעודד גם לראות את רובי גורדון חזרה בעניינים, לאחר הצרות המכניות מהן סבל קודם לכן. הוא הביא את ההאמר-באגי למקום 11, וטיפס למקום ה-27 בדירוג הכולל. צל^ש מגיע גם להנרי פסקרולו הקשיש (בן 63!), שמצליח שוב ושוב להקדים נהגים צעירים ממנו בהרבה. הוא סיים את הסטייג' במקום ה-13 (!) ובדירוג הכללי ממוקם 16. אבל הסיפור של היום שייך לאופנועים. מנצח השנה שעברה סיריל דספרה ומי שנאבק חזק על ההובלה גם השנה התרסק באופן שנראה קשה באמצע הסטייג', כאשר רכב בצמוד לחבריו להובלה, מארק קומה ואסטבה-פויול. דספרה איבד את הכרתו והשניים האחרים, למרות שמתמודדים על הנצחון, עצרו לסייע לו. לאחר מספר דקות הוא חזר להכרתו, והמשיך לרכב בקצב כמעט מלא למרות עצם בריח שיצאה ממקומה – כששני חבריו מלווים אותו עד לסיום הסטייג'! היתה זו הדגמה נהדרת לרוח הצוות ולהתנהגות ספורטיבית ממדרגה ראשונה. למרות כאביו מתכוון דספרה לנסות להמשיך בראלי, ולו – ועוד יותר לשני האחרים – מגיע צל^ש. בקטגוריית המשאיות המשיך ולדימיר צ'גווין בקאמאז לשמור על מאזן מושלם של 6 נצחונות ב-6 סטייג'ים, והוא מוביל כעת בפער של שעתיים (!) לעומת המקום השני – קאבירוב, גם הוא מקבוצת קאמאז. זמנו הכולל של צ'גווין היה מדרג אותו, אגב, 23 בקטגוריית המכוניות. תוצאות – יום 6 1. מניילדי (שלסר) 2. שלסר (שלסר), 2:55+ ד' 3. דה-ויליירס (פולקסווגן), 3:46+ 4. קליינשמידט (פולקסווגן), 5:13+ 5. אלפאנד (מיצובישי), 6:02+ 6. פטרהנסל (מיצובישי), 6:19+ 7. סיינז (פולקסווגן), 6:29+ 8. סאבי (פולקסווגן), 7:23+ 9. שישרי (ב.מ.וו), 9:53+ 10. מילר (פולקסווגן), 11:05+ דירוג מצטבר 1. דה-ויליירס 2. סיינז, 0:22+ ד' 3. קליינשמידט, 0:34+ 4. שלסר, 1:02+ 5. אלפאנד, 2:02+ 6. סאבי, 3:57+ 7. מילר, 7:14+ 8. מניילדי, 8:10+ 9. פטרהנסל, 9:37+ 10. רומה, 11:26+