^למכור מסחריות כמו שמוכרים מכוניות פרטיות^. זו התפישה השיווקית שמובילה בשנה האחרונה את צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסוואגן לישראל. נאמנה לתפישה זו, הציגה ביום ד' האחרון צ'מפיון מוטורס את הקראפטר החדשה בישראל, באירוע שלא היה מבייש מכוניות יוקרתיות כפאסאט או אאודי. את קו המשאיות הקלות החדש הציגו יונתן ולד מנכ^ל החברה, מר היינץ טוטינג מנהל הייצוא של רכב מסחרי בחברת פולקסוואגן ומר ניר דקל, מנהל אגף מסחריות בצ'מפיון מוטורס. המכונית מחליפה את סדרת ה – LT הקודמת ומוגדרת על ידי אנשי פולקסוואגן כלא פחות ממהפכה בתפישת המשאית הקלה. קו המשאיות הקלות החדש, חולק פלטפורמה עם מרצדס ספרינטר ונראה מרשים ביותר. בחזית הרכב, בולט גריל אופקי עם סמל החברה במרכזו, משני צידיו, פנסים מעוצבים היטב, מאורכים ומחופים. לוע פעור מתחת לגריל משלים חזית שלא ניתן להחמיץ מלראותה. הפגוש שמרכזו מתחת ללוע המוזכר, נמשך עד לחיפויי הגלגלים הקדמיים, ^נשבר^ במפתח הגלגל וממשיך כפס מגן עד לאחורי המכונית. פנים המכונית מרשים עוד יותר ומציג רמות גימור ואבזור שאינם נופלים ממכוניות הנוסעים של החברה. אגב בפולקסוואגן מתגאים מאוד בבחירת השם ^קראפטר^ שלו משמעויות שונות בשפות שונות. בעוד שבאנגלית משמעות השם קראפט היא אומנות הרי שבגרמנית משמעותה היא כוח. המשאית תימכר במשקלים של בין שלושה לחמישה טון, כשלנהיגת הדגמים הקלים יותר נחוץ רשיון נהיגה ב' ולא ג'. הקראפטר יוצע עם שלושה בסיסי גלגלים (325 ס^מ, 366 ס^מ 432.5 ס^מ), ובשלוש תצורות גובה (רגיל, מוגבה וגבוה במיוחד) ובטווח נפחים של בין 7-15 מ^ק. בנוסף ניתן למצוא גרסאות פתוחות (חד או דאבל קבינה), גרסאות מטען סגורות וגרסאות להולכת נוסעים ומיניבוסים המסוגלים להוביל עד 19 איש. הקראפטר ישווק בישראל עם מנוע TDI בשלושה הספקים שונים: 109 כ^ס, 136 כ^ס ו -164 כ^ס. שני המנועים החלשים יותר יוצאו גם עם תיבת הילוכים רובוטית,shift matic הדומה לזו המופיעה בדגמי המרצדס. שיווק הקרפאטר יתחיל כבר בינואר הקרוב, כאשר לא ניתן לצטט מחירים מדויקים בגלל שלל התצורות השונות, ולכן ציין כי אלו ינועו מ-215 אלף ש^ח לגרסת פיק אפ קצרה ועד ל 315 אלף ש^ח למובילת הנוסעים הארוכה. בתמונה העליונה הקטנה - מימין לשמאל: היינץ טוטינג, מנהל יצוא רכב מסחרי בפולקסווגן העולמית, יהונתן ולד, מנכ^ל קבוצת צ'מפיון וניר דקל מנהל אגף מסחריות בצ'מפיון.