ארגון ה-E-NCAP פרסם ביום שישי החולף את תוצאות מבחני הריסוק האחרונים שביצע. טויוטה אוריס, מחליפת הקורולה RUNX, זכתה לציון גבוה של 5 כוכבים בהגנה על מבוגרים (כאשר היא מקבלת את מלוא הנקודות בציון הצדי ו-94% בריסוק הקדמי). בהגנה על ילדים זכתה האוריס בארבעה כוכבים ובציון גבוה בהגנה על הולכי רגל, שלושה כוכבים (מתוך ארבעה אפשריים). האוריס נבחנה כאשר היא מצוידת בשבע כריות אוויר, ולנו רק נשאר לקוות כי בניגוד לאחותה הקטנה, היאריס, היא תגיע לארץ עם מלוא האבזור הבטיחותי. הסקודה רומסטר נבחנה אף היא, אך לפני שנפרט את התוצאות יש לציין כי E-NCAP הודיעו כי במבחן הריסוק הראשון שביצעו לרכב התנתק אחד מהכבלים במצבר וגרם להפסקת המתח ברכב ולהפעלת כריות האוויר ומותחני חגורות הבטיחות באיחור. סקודה ביצעו ברכב מספר שינויים (אבל ציינו כי אין בכוונתם לתקן את כלי רכב שכבר נמכרו) והרכב נבחן שוב. גם הפעם נקרע אותו כבל, אך בגלל שינויים במחשבים תפקוד אבזרי הבטיחות היה תקין. עם זאת ציינו ב-E-NCAP לשלילה את ניתוק החשמל שעלול להיות מסוכן במקרה תאונה (לדוגמא, חוסר יכולת להפעלת אורות מצוקה). במבחן הריסוק עצמו זכתה הרומסטר לציונים גבוהים: 5 כוכבים בהגנה על מבוגרים, עם 88% במבחן הקדמי ובדומה לאוריס, ציון מרבי במבחן הריסוק הצדי (100%). בהגנה על ילדים קיבלה הרומסטר 4 כוכבים ואילו בהגנה על הולכי רגל זכתה ב-2 כוכבים בלבד. הרומסטר נבחנה כאשר היא מצוידת בשש כריות אוויר. קאיה מג'נטיס נבחנה גם היא וזכתה לציונים מאכזבים, בדומה לאחותה (הלא זהה) מבית יונדאי, הסונטה. בדומה לסונטה, גם כאן ציון הריסוק הקדמי נמוך במיוחד, 63% בלבד, בעוד ציון הצד סביר - 89%. המג'נטיס זכתה בארבעה כוכבים בהגנה על מבוגרים, שלושה בהגנה על ילדים וכוכב בודד ומאכזב בהגנה על הולכי רגל. E-NCAP ציינו כי כרית האוויר של הנוסע לא מנעה את פגיעתו בדשבורד ואילו בצד הנהג ציינו את תזוזת הדוושות שעלולה לגרום לפגיעה בחלק התחתון של הרגליים והקרסול. שינויים שביצעה קאיה ברכב פתרו את הבעיה הראשונה, אולם השנייה עדיין קיימת, אם כי במידה פחותה. המג'נטיס נבחנה כאשר היא מצוידת בשש כריות אוויר (זהה למפרט בו היא נמכרת בארץ). לסיום נספר כי גם היונדאי סנטה-פה נבחנה וזכתה בארבעה כוכבים בהגנה על מבוגרים וילדים עם ציון נמוך יחסית במבחן הריסוק הקדמי (75% בלבד), כאשר ב-ENCAP ציינו כי מבנה הדשבורד עלול לגרום לפגיעה לנהג ולנוסע באגן הירכיים, עצם הירך והברכיים. במבחן הריסוק הצדי זכתה הסנטה פה בציון גבוה, 94%. בהגנה על הולכי רגל לא זכתה הסנטה-פה אפילו בכוכב בודד, ציון מאכזב במיוחד. הסנטה-פה נבחנה כאשר היא מצוידת בשש כריות אוויר, מפרט זהה לדגמים הנמכרים בארץ.