הפאביה הנוכחית הושקה לראשונה בשנת 99', עברה מתיחת פנים בשנת 05' ונמכרה במעל ל-1.5 מיליון יחידות. עכשיו, אחרי ההדלפה הכה אופנתית, חושפת סקודה פרטים רשמיים ראשונים של הדגם החדש. העיצוב בהחלט נאה (במיוחד בהשוואה לדגם הנוכחי), וכולל את ^שפת העיצוב^ החדשה שפגשנו לראשונה ברומסטר החדש, ועם זאת לא מדובר במשהו נועז במיוחד. הדור החדש מעט גדול מהדגם המוחלף, עם גידול של ס^מ בודד בבסיס הגלגלים, 3.2 ס^מ באורך, גידול זערורי ברוחב (0.2 ס^מ אם אתם ממש חייבים לדעת) וכמעט 5 ס^מ תוספת לממד הגובה. גם תא המטען רושם גידול של 40 ל' לסך כולל של 300 ל', שיכולים לגדול ל-1163 ל' עם מושבים מקופלים (קסמה של כל האצ'בק). בצד האופציות ניתן להזכיר קישור Bluetooth ומערכת קול עם אופציה לחיבור אביזרים חיצוניים (נגן MP3 לדוגמא). הפאביה החדשה תוצע עם שבעה מנועים שונים, שלא יכללו לצערנו את האופציות המלהיבות שנכללו בהדלפה הראשונית. ארבעה מנועי בנזין – 1.2 ל' 60 כ^ס, 1.2 ל' 69 כ^ס, 1.4 ל' 85 כ^ס ו-1.6 ל' 105 כ^ס – ושלושה מנועי דיזל – 1.4 ל' שיוצע בשני הספקים, 70 כ^ס ו-80 כ^ס, ו-1.9 ל' המספק 105 כ^ס. כל המנועים משודכים לתיבות הילוכים ידניות בעלות חמישה היל' כאשר רק גרסת הבנזין החזקה תוצע עם אופציה לתיבת הילוכים אוטו' בעלת שישה יחסי העברה. הפאביה החדשה תוצג בתערכת ז'נבה שתיפתח בתחילת מרץ (ההשקה, שתוכננה לסוף ינואר, נדחתה למועד לא מוגדר), כאשר סקודה ציינה כי בשלב הראשון ימשיכו להימכר גרסאות הסדאן והקומבי (סטיישן בסקודית) של הדגם הנוכחי.