ראלי חנוכה של "מסע מעולם אחר" נהנה מתנאי פתיחה מעולים – מזג האוויר החמים שנחת עלינו בחודש האחרון הבטיח שבילים מהודקים ונטולי בוץ, שמש חמימה דאגה לטמפרטורה נוחה (לפחות כשהרוח שככה) ונקודת הזינוק נקבעה לבית קמה – פחות משעה נסיעה מהמרכז. אבל כל אלו לא הצליחו להביא אל נקודת הריכוז את אנשי הקטגוריות העממיות – קטגורית המשפחות וקטגורית החובבים, שבד"כ מהווים את עיקר מסת המשתתפים. דווקא בקטגוריות הבכירות ההתייצבות הייתה בהיקפים המקובלים, כשאת ההצגה גונב שי שמעוני שהגיע עם שני ה"בייביז" החדשים שלו – אופיר בן החודש וחצי וה"האנטר מרוץ" החדש לחלוטין – שניהם בהופעת בכורה בליגה. ההאנטר מרוץ, במיוחד, משך תשומת לב רבה וסקרנות לגבי יכולתו של שי לאיים על שלטון היחיד של רז והילל בקטגוריה הבכירה. עכשיו כבר אין ספק כי הרכב המוצלח של הילל הצליח להתניע מרוץ חימוש חדש, בדומה לזה שהתרחש לפני כמה שנים עם השתלטות הפאג'רו קינג המשופרים על סצינת ליגות הניווט המקומית. אומנם הילל הוא לא הראשון שבנה רכב יעודי והתחרה איתו, אולם הוא היה הראשון שהצליח לשלוט בליגות בצורה מוחלטת כל כך. שליטה שהבהירה למתחרים כי מי שרוצה להשאר תחרותי חייב "ליישר קו", ונראה כי זה בדיוק מה ששי שמעוני, אחד הנהגים המוכשרים בליגה, מנסה לעשות. איום חדש או לא, שוב היה זה הפאג'רו מרוץ הצהוב שסיים ראשון את 220 הק"מ של המסלול (הקטגוריות העממיות נסעו במסלול קצר בכ-40 ק"מ), כשהוא מצליח להקדים אפילו את ערן וולנברג – האופנוען המהיר ביותר באירוע – בהחלט לא משימה קלה. שי שמעוני סיים דקות מועטות אחריו והתקווה היא כי עם סיום כיול ולימוד הכלי החדש, התחרות בין השניים תהיה צמודה, ומרתקת, אף יותר. כאן אולי המקום להחמיא לכלמוביל, יבואנית מיצובישי, שתומכת בשי ובהילל (ובמתחרים נוספים), ולתהות מדוע היא החברה היחידה המעורבת בתחום הספורט המוטורי. בקטגוריה המקצועית הצליח אלון אסולין להביא את הפאג'רו הישן ושבע הקרבות של אוטוויק למקום הראשון, כשאחריו מתייצב גל שחם, גם הוא בפאג'רו מדור קודם, עם ספונסר חדש (מוטורוני, שחוזרים לתחום אחרי היעדרות ארוכה) וצביעה חדשה. במקום השלישי הגיע איציק בריל, שסבל שוב מבעיות מנוע. למרות אופי המסלול הנוח נרשמו בכל זאת מספר תקלות – במגנום של איציק אסולין נתקעה תיבת ההילוכים בהילוך שלישי וברכב של כריכיית הצבי נשבר הטרנספר אחרי נחיתה לא מוצלחת מ"דרופ" גבוה – ואולי היה מקום להתריע על סכנה שכזו בצורה החלטית יותר – הם לא היו היחידים שהופתעו מהמדרגה הגבוהה באמצע השביל המהיר. נקווה כי השיממון בקטגוריות העממיות הוא מקריות חד-פעמית – בלי הבסיס העממי אין תקומה לספורט מוטורי, וכדאי לזכור שגם משתתפים בולטים כמו שי שמעוני וארז אברמוב התחילו את הקריירה שלהם בהשתתפות לא מתוכננת באירוע ששמעו עליו במקרה... תוצאות: ג'יפים מקצועי T1 1. רז הימן והילל סגל, צוות ליוגב/ GPS&MORE 2. שי שמעוני וגדעון בן שמואל, צוות גתוס/כל גדר ג'יפים מקצועי T2 1. אלון אסולין ואיל עובדיה, צוות אוטוויק 2. גל שחם וארנון הלחמי, צוות מוטורוני/דרך הים 3. איציק בריל וחזי בצלאל צוות רמות ראלי טים באגי 1. ארז אברמוב ורמי אלמדווי ג'יפים כללי 1. צחי בן ארי ועופר בן יעקב, צוות נדיר תעשיות צבע 2. רוני פישמן ואיל ברומברג, צוות טרומדן 3. איציק אסולין ואלעד רחמים, צוות אוטוויק טרקטורון מקצועי 1. יובל שרון 2. רועי מימון 3. אלי אוחיון, צוות אבניר אופנועים מקצועי 1. ערן וולנברג 2. זיו אבידב 3. צביקה כהן אופנועים עממי 1. ברוך קורוניו 2. רון הרברט 3. יוסי לסרי ג'יפים חובבים 1.איל בן ארי, צוות אוטוקור ג'יפים משפחות 1.יקיר גרין