לפני ארבעה חודשים סיפרנו לכם על המיליונר-אספן האמריקני ג'ים גליקנהאוס, שהזמין אצל סדנת פינינפרינה מכונית תפורה לפי מידה, על בסיס פרארי אנזו. כהשראה עיצובית שימשה מכונית-מירוץ סופר-נדירה של פרארי משנות ה-60, ה-330 P4, שנחשבת לאחת מיצירות-האמנות העיצוביות המרהיבות ביותר של כל הזמנים וממנה נבנו יחידות בודדות. גליקנהאוס, דמות מוכרת היטב בחוגי ה^טיפוסי^ (אוהדי פרארי), לא היה מרוצה מעיצובה של האנזו, ופנה לפינינפרינה כדי שיתפרו עבורו חליפה מוטורית לפי מידה – למעשה היה מדובר בבניית מכונית חדשה על הבסיס המכני של אנזו, שרכש במיוחד למטרה זו. הידיעה על הפרוייקט נחשפה בהדרגה על-ידי גליקנהאוס בפורומי-פרארי והכתה גלים; לא נחזור על הפרטים שכבר נכתבו – את הסיפור המלא תוכלו לקרוא כאן. המכונית היחידה-במינה זכתה לכינוי P4/5, והיא תוצג לציבור במפגש המכוניות הקלסיות האולטרא-יוקרתי בפבל-ביץ' שבקליפורניה, החל מה-20 באוגוסט. אבל כבר עכשיו פרסמה פינינפרינה הודעה רשמית ראשונה, כולל נתונים טכניים ותמונות של המוצר המוגמר (אם כי חלק מתמונות אלו דלפו, שלא במפתיע, טרם הפרסום הרשמי כבר לפני כעשרה ימים). המימדים החיצוניים שונו קלות – ה-P4/5 קצרה מהאנזו ב-7 ס^מ, נמוכה ממנה ב-2 ס^מ ורחבה יותר בשיעור זניח; החישוקים גדלו מ-^19 ל-^20, עם צמיגים שהם מעט רחבים יותר מלפנים וצרים יותר מאחור לעומת אלו של האנזו. וכפי שהבטיח בזמנו גליקנהאוס, ה-P4/5 אכן קלה ומהירה מהאנזו. המנוע אמנם נותר ללא שינוי ומספק 660 כ^ס, אך המשקל ירד מ-1,365 ל-1,200 ק^ג, התאוצה מ-0 ל-100 מתבצעת ב-3.55 לעומת 3.65 שניות, והמהירות המירבית עלתה מ-350 ל-362 קמ^ש בזכות יעילות אוירודינמית משופרת (שהושגו בסיוע מנהרת רוח). לא שאנחנו חושבים שיש לכך משמעות כלשהי: העיצוב הוא שמשחק תפקיד מרכזי, ולפחות לטעמו של הח^מ הוא עוצר-נשימה. את הדמיון ל-P4 המקורית קשה לפספס – בקוים הזורמים, בחופה המעוגלת והשקופה כמעט כולה בסגנון מטוס-קרב, במיקום הכונסים בתוך הדלתות ועוד. לגליקנהאוס יש עכשיו עוד פרארי מדהימה באוסף – ובמקרה זה מדובר בפרארי שנבנתה במיוחד עבורו. חוץ מהסולטן של ברוניי, מי עוד יכול לומר דבר שכזה?