כבר סיפרנו לכם כי מאזדה מתכוונת להציג גרסת גג קשיח מתקפל למיאטה בתערוכת לונדון (שנפתחת לציבור מחר), אבל ההודעה המלאה (והמאוד מאוד ארוכה) לעיתונות חושפת הפתעה לא נעימה – השינויים שנערכו במיאטה בתהליך התקנת הגג גררו גם שינויי אופי, שאולי לא ימצאו חן בעיני האוהדים השרופים. וקצת פרטים על הגיבור – הגג הקשיח עשוי שלושה חלקים, שוקל בסך הכל 37 ק"ג, ומתקפל, תוך 12 שניות, אל מאחורי המושבים, ולא אל תא המטען כמקובל. אנשי מאזדה מרבים להתגאות בכך שזו המכונית הראשונה בה הגג הקשיח אינו פוגע בנפח תא המטען, אלא שמדובר ב"חוכמה גדולה"X2 – אין כל כך במה לפגוע מלכתחילה (נפח תא המטען עומד על 150 ליטר...) וזו הפעם הראשונה שרודסטר עם גג בד מקבלת גג קשיח. אבל ההסבה מגג רך לגג קשיח מתקפל היתה פחות טריוויאלית מכפי שזה נראה במבט ראשון – החלק האחורי עבר שינויים מקיפים, גם אם עדינים, כדי להתאים טוב יותר לגג הקשיח, במצבו המקופל או הפתוח. מלבד הגבהה קלה של הסיפון האחורי ולפנס הבלימה המרכזי, כללו השינויים גם הגדלת הפתח לתא האכסון של הגג, מה שפגע בקשיחות השלדה ואילץ את המהנדסים להוסיף חיזוקי שלדה לפיצוי. התוצאה הסופית אומנם אמורה להיות קשיחה בדיוק באותה מידה כמו השלדה המקורית, אלא שמאזדה נאלצים להודות כי מאפייני הקשיחות המדויקים של השלדה שונים מעט מאלו של גרסת הגג הרך. זה, יחד עם העובדה כי הגג הקשיח בכל זאת שוקל יותר מהגג הרך, ובמצבו הסגור מעלה את מרכז הכובד, גררו כיול מתלים שונה. וכך, לאחר שחזרו שוב ושוב על ההצהרה כי הרודסטר קופה מהנה לנהיגה בדיוק כמו אחותה הבוגרת, ונהנית מאותם מאפייני נהיגה ידועים, הם מודים לבסוף (עמוק עמוק בתוך שפע המילים וההצהרות של ההודעה לעיתונות) כי התנהגות הרודסטר קופה מעט מעודנת יותר משל הגרסה רכת הגג, על חשבון הנמרצות. לעידון אמור לתרום גם בידוד הרעשים העדיף של הגג הקשיח. כדי לגלות בעצמנו עד כמה השינוי משמעותי נאלץ לחכות להגעת הרודסטר קופה לארץ, מה שהובטח לנו כי אכן יקרה בקרוב.