לפני כחודש סיפרנו לכם על דור חדש למינוואן הבינוני של הונדה, הסטרים. היום החל שיווק הדגם בשוק היפני, וביכולתנו להביא עוד פרטים. הדגם החדש מתקרב בממדיו לסטיישן, עם הפחתה בגובה מ-160 ל-154.5 ס"מ; האורך והרוחב נותרו ללא שינוי, 457 ו-169.5 ס"מ, אך הארכת בסיס הגלגלים ב-2 ס"מ, תכנון מחדש של מיקום דוושות הנהג, הרחבת המידות הפנימיות של תא הנוסעים והורדת מפלס המושבים האחוריים מבטיחים מרחב משופר לנוסעים. הסטרים מוצע עם שני מנועי i-VTEC: הראשון (שנלקח מהסיוויק החדשה) בנפח 1.8 ל' מחליף את מנוע ה-1.7 ל' הקודם ומציע 140 כ"ס. הוא משודך לתיבה אוטומטית 5 הילוכים. המנוע השני, בנפח 2.0 ל', הוא גרסה משופרת של המנוע הנוכחי, עם 150 כ"ס בגרסתו היפנית. מנוע זה מגיע עם תיבה רציפה או, בגרסת הנעה כפולה, עם תיבה אוטומטית קונבנציונלית בת 5 הילוכים. כל התיבות בשני המנועים מוצעות גם עם אפשרות לתפעול ידני באמצעות משוטי-הגה, בגרסאות RSZ ספורטיבית; במקרה של התיבה הרציפה מדובר בחלוקה ל-7 מהירויות. הסטרים המחודש משתמש באותם מיתלים כמו קודמו, מקפרסון מלפנים ועצמות עצה כפולות מאחור. תכנון מחודש של המרכב איפשר להגביר את הקשיחות תוך חסכון קל במשקל. בין מערכות העזר אפשר למצוא – כאופציות – בקרת שיוט חכמה, IHCC, הנעזרת במכ"מ גלים מילימטריים; אותו מכ"מ גם משרת מערכת בלימה להפחתת סיכון תאונה (בקיצור CMBS), המתריעה על התקרבות מסוכנת לרכב אחר, מפעילה קלות את הבלמים, ובמקרה הצורך מגבירה את עוצמת הבלימה.