השם ^וולוו^ מתקשר אסוציאטיבית להרבה דברים, אבל ספורטיביות מעולם לא היתה אחד מהם. אפילו הגרסאות החזקות והמוגדשות של מכוניות החברה מעולם לא נחשבו לספורטיביות. אבל כנראה שבוולוו נושבת רוח חדשה והסנונית הראשונה מגיעה דווקא מכיוון ה-XC90, רכב השטח של החברה. ה-XC90 SE sport, שיוצג בתערוכת לונדון בסוף החודש, אמור להיות יותר מאשר שם בלבד. ה-SUV, שעורך השטח שלנו מדרג אותו כאחד ממובילי הקטגוריה מבחינה דינמית, זוכה לכיול ספורטיבי יותר המתבטא בבולמי זעזועים בעלי זיכוך החזרה נוקשה יותר ומוטות מייצבים עבים יותר מלפנים ומאחור. עוד חודד גם מנגנון ההגה שאמור להעניק תגובה מהירה יותר להפניית ההגה. אל אלו מצטרפים חישוקי ^19 חדשים עם צמיגים רחבים ונמוכי חתך במושגי רכב שטח – 255/50. אולם לא ברור אם הגלגלים החדשים אמורים להיות שייכים למחלקת השיפורים הפרקטיים או שמא המראה היה בעדיפות ראשונה. מחלקת שיפורי המראה כוללת גוון כסף-סאטן במקום כרום לחלקי המתכת ה^חשופים^, יציאות מפלט כפולות ומוכרמות, חיפויי גלגל מנופחים בצבע הרכב (שלמגוון האופציות שלו הוסף צבע אדום ייחודי) ועוד מיני פרטים. בפנים ישנם מושבים אחוזים יותר מלפנים, כמו גם הגה וידית הילוכים בעיצוב ספורטיבי יותר ולוח שעונים שונה. מבחינת אופציות ההנעה לא כוללת גרסת הספורט חידושים כלשהם והיא תהיה זמינה עם מנועי ה-3.2 ל' וה-4.4 ל' בנזין, כמו גם עם מנוע ה-2.5 ל' דיזל. ספר ההזמנות, באירופה, כבר נפתח והכלים הראשונים ימסרו ללקוחות בנובמבר. אבל אותנו מעניין מתי נוכל לראות שרים ^נותנים בראש^ בסדום ערד...