בתערוכת פרנקפורט 2005 הציגה יגואר את הדור החדש של ה-XK עם מנוע 4.2 ל' ועם הבטחה לשחרר בעתיד גם גרסה חזקה יותר – XKR – ובסוף השבוע שיחררה החברה פרטים ותמונות רשמיות שלה. בדומה ל-XKR הקודמת, גם כאן נמצא מנוע V8 בנפח 4.2 ל' עם מגדש-על. המנוע מספק 420 כ"ס (במקום 400 כ"ס ב-XK הקודמת) ומומנט של 57.1 קג"מ (שיפור של 1.9 קג"מ). התוצאה היא ש-100 קמ"ש מושגים ב-5.2 ש' (5.3 באחות חסרת הגג) והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. תיבת ההילוכים, בדומה לעבר, אוטומטית בלבד, עם שישה יחסי העברה אך ואפשרות לתפעול ידני מההגה, לראשונה ביגואר. בזכות שימוש במרכב אלומיניום, בדומה ל-XJ, הדגם החדש קל מקודמו ב-70 ק"ג מגרסת הקופה וב-100 ק"ג ברודסטר. בהתאם ליומרות הספורטיביות, המתלים הוקשחו ובולמי הזעזועים נשלטי המחשב כוילו בהתאם להתאים לגרסה החזקה. בנוסף, גם מערכת ההגה כוילה מחדש כדי לספק יותר תחושה לנהג. מבחוץ נבדלת ה-R מהדגם ה"רגיל" בגריל ופגוש שונים מלפנים עם שילוב אלומיניום וארבע יציאות מפלט מבריקות ומגודלות מאחור, תג R נחשק ועוד. לסיום נועלים החישוקים המעוצבים במידה "19 או "20(לפי בחירת הלקוח) צמיגים במידה סופר-קיצונית (285/30 מאחור באופציית ה-"20). גם מבפנים תמצאו מספר שינויים, בהם מושבים משודרגים עם האות R ואלומיניום בעיצוב מיוחד. ה-XKR מוצעת בדגמי קופה ורודסטר ויש לשער כי היבואן המקומי ישמח להביא לכם אחת, אם תוכלו לשלם.