את התמונות הרשמיות הראשונות ראינו לפני פחות משבוע – ועכשיו זוכה המרצדס CL החדשה לחשיפה מלאה. דומה כי תהליך זה הפך להשתלשלות-עניינים קבועה לאחרונה בתעשיית הרכב, וקשה להאמין כי הוא מקרי. על כל פנים, הפעם כל הנתונים בידינו וכך גם התמונות, בגודל מלא. ובכן כצפוי, הדור החדש של הקופה היוקרתית גדל, בממדים ובמשקל. בסיס הגלגלים התארך מ-288.5 ל-295.5 ס^מ, עדיין מעט קצר מה-S-קלאס; האורך הכללי גדל בשיעור דומה ומגיע ל-506.5 ס^מ, ואילו הרוחב והגובה צמחו בשיעורים צנועים יותר. נפח המטען גדל מ-450 ל-490 ליטרים. המשקל עלה ב-110 ק^ג ומגיע ל-1,995 ק^ג בגרסת ה-CL 500, ול-2,185 ק^ג ב-CL600. שני המנועים (היחידים, בינתיים – גרסאות AMG יגיעו בהמשך) מגיעים מה-S-קלאס, ה-V8 בנפח 5.5 ל' עם 388 כ^ס ותיבת 7G-טרוניק, וה-V12 עם 517 כ^ס ותיבה אוטומטית 5 הילוכים. ה-CL500 מאיצה מ-0 ל-100 ב-5.4 שנ', שיפור של כמעט שניה לדגם היוצא, ואילו ה-CL600 עושה זאת ב-4.6 שניות, שיפור של שתי עשיריות. תיבות ההילוכים מקבלות תפעול חדש, Direct Select, כפי שהופיע במספר דגמי מרצדס בשנתיים האחרונות, באמצעות מנוף קטן הצמוד להגה. כיאה לקופה גדולה ויוקרתית מבית מרצדס, מתהדרת ה-CL ברשימה ארוכה של אבזור ומערכות עזר. ממשק התפעול אומץ מה-S-קלאס וכולל את מערכת ה-COMAND מבוססת תפריטים – הגרסה של מרצדס ל-i-Drive של ב.מ.וו – המתופעלת דרך בקר מרכזי בין המושבים או לחילופים דרך מתגי שליטה על ההגה או מתגים על הקונסולה. דרך המערכת אפשר, למשל, לשלוט על בקרת האקלים המפוצלת לארבעה אזורים, אך את זו ניתן לתפעל ישירות דרך מתגים יעודיים לאלו שאינם אוהבים לנווט דרך תפריטים. פריט חדש ב-CL הם מושבים אינטגרליים, המכונים כך כי משולבים בהם כל רכיבי חגורות-הבטיחות היוצרים יחידה אחת לשמירת בטיחות הנוסעים. המפרט הסטנדרטי של המושבים כולל כיוון חשמלי של כל מה שאפשר – לא רק קדימה-אחורה, מעלה-מטה וכו' אלא גם גובה משענת הראש, אורך התמיכה לירכיים וכיוון פנאומטי לתמיכת גב תחתון. ניתן לבחור במושבים דינמיים (אופציה ב-CL500, סטנדרט ב-CL600) עם אוורור אקטיבי ולא פחות מ-9 כריות אוויר פנימיות להתאמה אישית של צורתם, כולל פונקציית מסאז' להרפיית שרירים בנסיעות המפרכות מסן-מוריץ לסן-טרופז... בצד הדינמי מקבלת ה-CL החדשה מיתלי Active Body Control בגרסתם העדכנית והמתקדמת ביותר, המבוססים על מערכת הידראולית למניעת גלגול בפניות, הרמת אף בהאצה ושקיעתו בבלימה. במהירות מעל כ-100 קמ^ש מנמיכה המערכת את המיתלים קלות להורדת מקדם הגרר ושיפור הניהוג. עוד ברשימה האינסופית: מערכת תאורה חכמה עם חמישה מצבים התואמים סיטואציות-נהיגה שונות, כולל מצב חדש יעודי לכבישים משניים, מוד Country Road, המספק תאורה יעילה יותר לצד הדרך בצידו של הנהג. המערכת כוללת פנסי בי-קסנון אקטיביים עוקבי-פניה. לא נעדר מקומה של מערכת Pre-Safe תקנית, היודעת לחזות התרחשות תאונה ולנקוט באמצעים מקדימים. כאן מופיע פיתוח חדש, בלמי Pre-Safe עליהם הוכרז זה עתה גם עבור ה-S-קלאס. בלמים אלה נעזרים בחיישני-רדאר, שניים לטווח קצר של עד 30 מ' וזוית כיסוי רחבה ואחד לטווח ארוך של עד 150 מ'. הבלמים מופעלים אוטומטית (בשיעור של עד 40% מעוצמת הבלימה המירבית), באם הנהג אינו עושה זאת בעצמו, כאשר המערכת מזהה מצב סכנה הדורש זאת. כאופציה ניתן לקבל בקרת-שיוט חכמה, 'דיסטרוניק פלוס', הנעזרת באותם חיישני-רדאר. אופצייה נוספת המבוססת על חיישנים מסוג זה היא מערכת עזר מתוחכמת לחניה. החיישנים מודדים ומראים על הצג המרכזי את גודל מקום-החניה אליו מבקש הנהג להכנס, ולאחר מכן מספקים הדרכה באמצעות סימנים לגבי נתיב הגישה הרצוי לחניה וזוית ההיגוי הנדרשת. רשימת האופציות כוללת עוד מערכת ראיית לילה, Night View Assist, המבוססת על פנסי אינפרא-אדום; מצלמה אחורית; בקרה קולית לפונקציות בידור וניווט; וחיישני לחץ אוויר בצמיגים.