ביום רביעי שעבר הציגה רנו את חידושיה לשנת המודל החדשה, והמשמעותי מבינהם, ללא ספק, הוא הכנסת מערכת בקרת יציבות, ESP, כציוד תקני לקבוצת המכוניות הנמכרת ביותר בארץ – משפחתית 1,600. ישבנו עם איציק וייץ, מנכ^ל קבוצת קרסו ומי שנמצא מאחורי הבאת מערכת הבטיחות החשובה הזו אל השוק העממי, לראיון קצר. איך הצלחתם להכניס את מערכת ה-ESP היקרה יחסית לתוך גבולות המחיר הקשיחים של קבוצה 2? המניע למהלך היו ההקלות במיסוי על אביזרי בטיחות, מהלך שהוביל בועז סופר ממשרד האוצר, ונתנו הנחות מיסוי על ESP (בין השאר, נ.א). במהלך תערוכת אוטומוטור פנה שר התחבורה בנאומו ליבואנים וביקש מהם לשפר את אבזור הבטיחות במכוניות, והזכיר במפורש את מערכת בקרת היציבות. בנוסף, רנו בחרה, אסטרטגית, להוביל את השוק מבחינת בטיחות. עד עכשיו זה היה בזכות שש כריות האוויר שהצענו בקבוצה 2, אבל השנה עוד יבואנים מציעים את המפרט הזה, ולכן פנינו ליצרן ולאחר משא ומתן ארוך הצלחנו לקבל את המכונית עם בקרת יציבות במחיר מתאים. האם אתם מתכוונים לבצע מהלך דומה עם החברה האחות, ניסן? בשנה האחרונה החיינו את מותג ניסן בארץ. הגדלנו משמעותית את היצע הדגמים ואנחנו מביאים דגמים מיוחדים יותר. אבל למרות קשרי הבעלות עם רנו, עדיין אין באפשרותנו להציע את המכוניות הרלבנטיות עם אבזור בטיחות ברמה של דגמי רנו. אנו מקווים כי בעתיד גם ניסן ילכו לקראתנו בתחום זה. בינתיים אנו מתמקדים, כמו ניסן עצמה, ביבוא דגמים יחודיים שנמצאים בקו התפר שבין הקטגוריות, כמו הנוט. אבל החלום שלי הוא להביא לארץ את ה-Z350, ואני נמצא במגעים מול היצרן במטרה להביא אותה במחיר סביר, ואולי אפילו ^לגייר^ את הגרסה האוטומאטית. האם תקדמו את נושא הדיזל, בו לרנו וניסן יש היצע עשיר יחסית? בנושא הדיזל המדינה לא פועלת כמו עם אביזרי הבטיחות, והיא צריכה. צריך לעודד אנשים לעבור לדיזל, שהוא הרבה יותר חסכוני מבנזין. כרגע הבעיה העיקרית היא שכלי רכב עם מנוע דיזל ותיבה אוטומאטית הם יקרים משמעותית, בד^כ, ממקביליהם עם מנוע בנזין, ולכן קשה לשווק אותם. אחרי בקרת היציבות, יש תוכניות לעתיד בנושא בטיחות? אין כרגע אבזור נוסף בקטגוריה שאפשר להוסיף. העתיד, לדעתי, הוא באביזרים האקטיביים – מערכות שמירת נתיב, שמירת מרחק וכן הלאה. כשהן יהיו זמינות למכוניות בקטגוריות העממיות נשקול להביא גם אותן. לנו נשאר לקוות כי גם במקרה זה יהפוך הסטנדרט שמציבה רנו לסטנדרט בקבוצה בתוך זמן קצר (וכמובן, לקוות שחלום ה-Z350 יתגשם...).