דחף נשלט? להכנע לדחפים? אפשר לחשוב על הרבה כותרות הקשורות בשם שבחרה ניסאן למכונית-הקונספט הקטנה החדשה שלה: Urge, דחף בתרגום מילולי. לפני כשבועיים פרסמה שלוחת ניסאן האמריקנית איור של ה-Urge, ללא פרטים של ממש; עכשיו משחררת ניסאן תמונות של ממש ומפרט חלקי, וממנו עולה כי מדובר במשהו מאד לא שגרתי עבור ניסאן. ה-Urge היא רודסטר קטנה המבוססת על מנוע אופנוע (!) – משהו שאנחנו רגילים לראות אצל סדנאות בריטיות קטנות דוגמת Z-קארס, ווסטפילד או רדיקל, לא אצל יצרן יפני ראשי (ואם כבר, אולי היינו פחות מופתעים אם הונדה, שמייצרת גם אופנועים, היתה משתמשת עושה זאת). ניסאן לא פירטה באיזה מנוע מדובר אלא ציינה רק כי זהו ^מנוע קטן שמגיע לסל^ד גבוה^, המותקן מלפנים ומניע את הגלגלים האחוריים כמו שצריך, דרך תיבה סקוונסיאלית 6 הילוכים. המפרט חושף, לעומת זאת, ממדים בלתי-שגרתיים: האורך הכללי הוא 3.98 מ' בלבד, למרות בסיס גלגלים של 2.65 מ'. לשם השוואה, למאזדה MX-5 החדשה אורך כמעט זהה, 4.00 מ', אך בסיס גלגלים קצר משמעותית – 2.33 מ'. הרוחב הוא 1.82 מ' והגובה – 1.26 מ'. ניסאן מגדירה את המכונית כמיועדת ל-3 נוסעים, אם כי לא ברור לנו היכן ידחף הנוסע השלישי. המיתלים דווקא קונבנציונליים לגמרי, אפילו בסיסיים: מקפרסון מלפנים, קורת פיתול מאחור. גם נתון המשקל מאכזב: כמעט 1,100 ק^ג, יותר מדי עבור רודסטר קטנה עם מנוע אופנוע. כיאה למכונית קונספט, ה-Urge מצויידת בחישוקי-ענק, וגם כאן המידות לא שגרתיות: הצמיגים צרים יחסית לקוטר החישוקים, 195/45-19 מלפנים ו-225/35-20 מאחור. המרכב עשוי ברובו אלומיניום (כולל מבנה הגג, עם פרטים לא שגרתיים כמו מכסה מנוע שקוף בחלקו, ודלתות חתוכות (הנפתחות בסגנון ^מספריים^). פנים המכונית עתידני לגמרי, כפי שניתן לראות בתמונות, וכולל מערכת משחקים מובנית מבוססת Xbox 360, כפי שסיפרנו בעבר. גם כאן נעשה שימוש נרחב באלומיניום, ויש נקודות עגינה למכשיר סלולרי ונגן MP3. הטלפון הסלולרי, אגב, משמש גם כמפתח חכם לרכב...