אולי אלו הבחירות הקרבות ואולי משהו אחר, אבל משרד התחבורה החליט להתעורר ולטפל בנושא שוק הליסינג המגודל שמשפיע על כל השוק. לאחר עבודה של חודשיים הגישו אנשי משרד התחבורה לשר מאיר שיטרית הצעות בנושא רכבי הליסינג, כאשר הדגש ניתן בנושא הבטיחות. עיקרן – הטלת חובת רשיון על חברות הליסינג בדומה לזה המוטל על חברות השכרה. תנאי הרשיון יכללו תיעוד אחזקת הרכב, חובה לבטח את כלי הרכב בביטוח צד ג' – שתי פרצות בחוק הנוכחי הגורמות לבעיות במקרים רבים – ותנאים נוספים. הבעלות על רכבי הליסינג תירשם בהערת מקוריות ברשיון הרכב (בדומה לרכבי השכרה) כדי למנוע הצנעת עובדה זו במכירה בשלב מאוחר יותר (השר גם מכחיש את הטענות כי יש כוונה לבטל את רישום מספר הבעלים הקודמים ברשיון הרכב). רכבי הליסינג ידרשו לעבור את מבחן הרישוי לאחר שנה, במקום לאחר שנתיים ברכב רגיל. השר ציין כי המצב כיום, בו רוב הרכבים החדשים בשוק הרכב נמכרים לחברות הליסינג, יוצר חוסר איזון בשוק, ונוגד את מדיניות הממשלה בנושא הפחתת הנסועה השנתית ושימוש בתחבורה הציבורית. לכן טוען השר שיטרית כי יפעל על מנת להעלות בצורה משמעותית את שווי השימוש לרכב צמוד שכיום אינו משקף את העלות האמיתית של ההטבה הניתנת לעובד המקבל רכב בליסינג. לפי שיטרית רק העלאה של שווי השימוש תביא לאיזון בשוק הרכב. כמו כן בכוונת שיטרית לדרוש ממשרד האוצר לא לכלול את עלות אביזרי הבטיחות ברכב בחישוב קבוצת השימוש כדי למנוע ^תפירת^ כלי רכב בהתאם למדרגות הרישוי על חשבון אבזור הבטיחות. כדאי אולי להפנות את תשומת לב השר לעובדה כי השינוי האחרון בתקנות שביצע משרד האוצר כבר נגע בנושא וגרם ליבואנים רבים לייבא גרסאות ליסינג בעלות מפרט בטיחותי מלא. ואנחנו תוהים מה יקרה לכל ההמלצות הללו בדרכן לאישור בממשלה, האם הן יאבדו את השיניים בעקבות לחצים כבדים אשר יופעלו על ידי חברות הליסינג או שפשוט ילכו לאיבוד אחרי הבחירות? אנחנו נעקוב.