כבר שנים שהמילה ^דיזל^ לא מעלה אסוציאציות של מנוע חלוש ואנמי, אבל בשנים האחרונות נראה כי היצרנים ממקדים את מרוץ כוחות הסוס בגזרת הדיזל. בעוד הספקי מנועי הבנזין הנפוצים (בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר) לא השתנה הרבה בשנים האחרונות, הספק מנועי הדיזל בנפחים הנפוצים לא מפסיק לטפס. החדשה האחרונה בתחום היא ההצהרה של רנו על מנוע הטורבו-דיזל החזק בקטגורית הנפח של 2.0 ליטר. לפני חמישה חודשים סיפרנו לכם על מנוע 2.0 ליטר עם 150 כוחות סוס ששודך ללגונה. מאז הוא שודך גם למגאן ועכשיו יש פרטים מלאים יותר על אחיו החזק בעל 175 כוחות הסוס, שיחל להימכר עוד כשלושה חודשים. המנוע החדש זכה, בין השאר, למגדש מקורר מים ולגלי איזון לשיפור העידון בסל^ד גבוה וטוען לכתר החזק בקטגורית השני ליטר. הוא מציע 12 סוסים יותר מהמנוע המקביל של ב.מ.וו וחמישה סוסים שלמים יותר מהגרסה החזקה של מנוע ה-2.0 ליטר של פולקסוואגן שהוצגה בגולף GT. מעניין לכמה זמן התואר ישאר אצל רנו... המנוע החדש יותקן לראשונה, כמו אחיו, בלגונה (בגרסה שתזכה לשם GT) ויספק מהירות מרבית של 225 קמ^ש (שיפור של 10 קמ^ש לעומת אחיו החלש יותר) ותאוצה למאה ב-8.4 שניות (שיפור של חצי שניה). השילוב עדיין יצליח להציג צריכת דלק (מוצהרת) מרשימה של כ-20 ק^מ לליטר, רק שני אחוז פחות חסכוני מאחיו בעל 150 כוחות הסוס. תיבה אוטומאטית לא מוזכרת בהודעה לעיתונות, וככל הנראה לא קיימת עדיין בהיצע עבור משפחת המנועים הזו.