לאורך השנים ניסו מהנדסים שוב ושוב לרתום את אנרגית גזי הפליטה שמייצר מנוע בעירה פנימית לטובת מלאכות שונות, החל מהאגזוזים שהופנו אחורה במטוסי הבוכנה של מלחמות העולם, דרך מדחס הטורבו המוכר לכולנו וכלה בטורבו-אלטרנטור שאמור להחליף את האלטרנטור המוכר. אבל אנשי ב.מ.וו לוקחים את העניין עוד צעד קדימה. פרויקט הטורבוסטימר (Turbosteamer) שלהם מנצל את אנרגית החום האצורה בגזי הפליטה להפעלת מנוע קיטור קטן המחובר למנוע הבנזין. לפני שאתם מגחכים מתחת לשפמכם הוירטואלי, כדאי להעיף מבט בתוצאות הניסויים שעורכים מהנדסי ב.מ.וו עם מערכת ניסיונית שהותקנה בב.מ.וו 318 – המערכת מנצלת יותר מ-80% מאנרגית החום של גזי הפליטה מה שמפיק שיפור של עד 15% בצריכת הדלק, תוספת של 13 כ"ס להספק ועד 2 קג"מ למומנט... לא פחות חשוב, המערכת תוכננה כך שניתן להתקין אותה בדגמים הנוכחיים של ב.מ.וו, ולא נדרש פיתוח פלטפורמה חדשה. אבל רגע לפני שברכבת ישראל מתחילים להרים טלפונים לטכנאים בפנסיה, נציין כי ב.מ.וו מדברת על הבשלת הטכנולוגיה לייצור סדרתי רק בעוד 10 שנים. "אנחנו מעדיפים טכנולוגיה שתשפר במעט את יעילות כל הדגמים, מאשר טכנולוגיה שתשפר בצורה משמעותית יעילות של דגמים ספציפיים, משום שההשפעה על כלל זיהום האוויר גדולה יותר" אומר פרופסור בוקהרד, מהאחראים לפרויקט בב.מ.וו. מעניין אם חבריו מצוות הפיתוח של ה-760 בעלת מנוע המימן מסכימים עם דבריו...