עד היום כלל היצע מכוניות-הנוסעים של מרצדס לא פחות מ-12 משפחות. יותר, בעצם, אם נספור גם את ה-SLR, והנתון הזה לא כולל מסחריות כמו הונאו או ה-V-קלאס. לשם השוואה, לב.מ.וו יש 7 משפחות בלבד. אז עכשיו יש למרצדס עוד אחת: היום חושפת מרצדס לראשונה באופן רשמי את ה-GL-קלאס, רכב פנאי מגודל ומפואר אשר יוצג לציבור לראשונה בתערוכת דטרויט בעוד כחודש. מבחינת מרצדס אין כנראה גבול לנישות. המשפחה החדשה מתבססת על הפלטפורמה של ה-M-קלאס הנוכחית (המשמשת גם את ה-R-קלאס). בסיס הגלגלים של הרכב המגודל הוא 3.08 מ' – פחות מ-ה-R-קלאס הארוכה, יותר מה-R-קלאס הקצרה וכמובן יותר מה-M-קלאס. עם נתון כזה לא חסר מקום בתא הנוסעים, וה-GL אכן תוצע בגרסאות 5 או 7 מושבים. למרות הכינוי בו בחרה מרצדס, הרי שמכל הבחינות ה-GL קרובה בהרבה ל-M קלאס מאשר ל-G-קלאס (שייצורו נמשך) – למעשה ניתן להתייחס אליה כאל גרסה מוארכת של ה-M-קלאס (ולכן היינו ממליצים למרצדס על הכינוי MXL-קלאס, אבל כנראה מאוחר מדי...). למרות המראה המעודן, יכולת השטח לא נזנחה: בשוק האירופי, כל הגרסאות מגיעות מוכנות לקרב עם חבילת Off Road Pro כמו זו המוצעת כאופציה ב-M-קלאס. זו כוללת תיבת העברה עם שני יחסים, מיתלי איירמאטיק הניתנים להגבהה עד לקבלת מרווח גחון של 31 ס^מ (וחציית מכשולי מים עד עומק של 60 ס^מ), דיפרנציאל מרכזי ואחורי הניתנים לנעילה מלאה, וכמובן שפע של אלקטרוניקת עזר. ההיצע כולל צמד מנועי בנזין ושני דיזלים. היצע הבנזין מתחיל ב-GL450, בו אנו מוצאים מנוע V8 חדש בבכורה עולמית: 4.6 ל', 340 כ^ס. יחד עימו יוצע מנוע ה-5.5 ל' V8 שהופיע קודם לכן ב-S-קלאס החדשה, עם 388 כ^ס. גרסת הדיזל הבסיסית היא GL 320 CDI עם מנוע ה-V6 המוכר, 3.0 ל' בעל 224 כ^ס; ומעליה בהיצע יושב ה-GL 420 CDI, עם ה-V8 החדש בנפח 4.0 ל' שהוצע לראשונה ב-E-קלאס (ומאז הופיע בדגמים נוספים), עם 306 כ^ס ו-71.4 קג^מ. כל המנועים מגיעים עם תיבת ה-7G-טרוניק האוטומטית. על רשימות האבזור והטכנולוגיה המלאות נוותר לכם, ונזכיר רק לדוגמה כי בגרסת ה-7 מושבים, זוג המושבים האחוריים מתקפלים חשמלית (!) בלחיצת כפתור, כל אחד בנפרד, וכי אם מקפלים גם את השורה האמצעית מתקבל תא-מטען שטוח באורך מעל 2 מטרים ובנפח של 2,300 ליטר. בין שלל מערכות העזר ניתן למצוא בקרת גלישה במורד, סיוע לזינוק בעליה ומערכת TSA לייצוב נגרר. השאלה האמיתית היא מי בעצם צריך רכב כזה. מרצדס מהמרת שהאמריקנים. שוק היעד המרכזי של ה-GL החדשה הוא ארה^ב, שם תיוצר המכונית במפעל מרצדס באלאבאמה המייצר גם את שתי אחיותה של ה-GL לפלטפורמה, ה-M-קלאס וה-R-קלאס. שם גם יתחיל השיווק בפועל, זה יקרה באביב 2006. לאירופה תגיע ה-GL רק בספטמבר 2006.