לאחר 11 חודשים של פיתוח חושפת פורד את הפוקוס WRC החדשה שתתחרה באליפות הראלי העולמית. המכונית פותחה על ידי חטיבת הביצועים של פורד אירופה – פורד TeamRS וחברת M-Sport הבריטית שמריצה את מכוניות פורד באליפות ה-WRC. בהתאם לתקנות הראלי, הפוקוס WRC תעשה שימוש במנוע 2.0 ליטר מוגדש שמספק 300 כ"ס שמושגים ב-6,000 סל"ד ומומנט של 56 קג"מ ב-4,000 סל"ד (בקטגורית ה-WRC התקנות מגבילות את ההספק המרבי ל-300 כ"ס בעוד על המומנט לא חלה הגבלה). תיבת ההילוכים היא סינקוונסיאלית בת 5 מהירויות והכוח מועבר לארבעת הגלגלים דרך דיפרנציאל מרכזי אקטיבי. המתלה הקדמי נשאר במבנה תמוכות מקפרסון ועבר חיזוקים בהתאם. אך לגבי המתלה האחורי נמסר שהוא במבנה זרועות עוקבות – בניגוד לדגם הסדרתי שעושה שימוש במתלה רב חיבורי. כאשר תתחרה במרוצי עפר תשתמש הפוקוס בחישוקי "15 וארבע בלמי דיסק מאווררים בקוטר 300 מ"מ עם קליפרים בעלי 4 בוכנות. ואילו במרוצי הכביש יעשה שימוש בחישוקי "18 ובלמי דיסק מאווררים בקוטר 370 מ"מ עם קליפרים בעלי 8 בוכנות בכל פינה. לקבוצת פורד יצטרף אלוף העולם לשעבר, מרקוס גרונהולם, שיסתייע בנווט טימו ראוטינן. בצוות השני ינהג מיקו הירוונן עם הנווט יארנו ליטנן. בפורד התחייבו להשתתף בארבעת העונות הקרובות בתקווה שאולי סוף כל סוף יוכלו לזכות בתואר האליפות, זכייתם האחרונה בתואר הייתה לפני 26 שנים בשנת 1979 עם האסקורט. הפוקוס WRC החדשה תבצע את הופעת הבכורה שלה בראלי מונטה קרלו שיערך בחודש ינואר.