קונצרן פולקסוואגן הוא, מבחינות רבות, אבי עידן הדיזל המודרני במכוניות נוסעים עת הציג באמצע שנות התשעים את סדרת מנועי ה-TDI. אבל אנשי הקונצרן לא מסתפקים בזרי הדפנה או בשורה בספר ההיסטוריה, ודואגים להישאר בחזית ההיצע, לפחות מבחינת הספק. עתה מציגים אנשי החברה תגבור משמעותי לקו מנועי הדיזל של המשפחתית הגדולה שלהם, ה-A4. בפסגת ההיצע נשאר מנוע ה-3.0 ליטר V6, אלא שעם הספק משופר משמעותית – אל חרטום ה-A4 מגיעה גרסת ה-233 כ^ס שמשרתת את ה-A8 (ואת גרסת הקבריולט של ה-A4), שיפור משמעותי לעומת 204 הסוסים שמציע המנוע הנוכחי. מדובר במנוע הדיזל החזק ביותר בקטגוריה, אם כי לא ביתרון מוחץ. מתחתיו בהיצע נמצא מנוע ה-2.7 ליטר, גם הוא בתצורת V6, שמותקן לראשונה ב-A4. מנוע זה מציע מזרקים פיאזואלקטריים והזרקת מסילה משותפת – המילה האחרונה בתחום הזרקת הדלק במנועי דיזל – ומסנן חלקיקים כסטנדרט (אופציה בשאר המנועים בהיצע). ההספק מכובד, אבל לא שובר שיאים – 180 כ^ס. ועדיין, גם מנוע זה מציע ביצועים מכובדים – 8.4 שניות אורכת התאוצה הקלאסית למאה והמהירות המרבית עומדת על 230 קמ^ש, כל זה עם צריכת דלק מוצהרת של כ-16 ק^מ לליטר. המנוע החזק יותר מקריב מעט חסכנות (רק 14 ק^מ לליטר...) תמורת ביצועים שהיו עד לא מזמן נחלת גרסאות ביצועים בלבד – 6.8 שניות למאה ו-245 קמ^ש. מעניין כמה זמן יעבור עד שנפגוש גרסת S או RS מונעת דיזל מבית אודי...