ועדת הכלכלה אישרה אתמול את חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עליו סיפרנו לכם בעבר. אך החוק שאושר אינו כולל את המלצותיה העיקריות של וועדת שיינין. הבשורה הטובה מן השינוי שביצעה הוועדה היא ביטול העלאת מחירי ביטוח החובה בתשעה אחוזים לצורך מימון הרשות. מעתה מימון זה יגיע מאגרות הרישוי השנתיות. הוועדה הגדילה לעשות וקבעה סעיף האוסר להעלות את אגרת הרישוי בכדי לממן את תקציב הרשות החדשה העומדת לקום. בנוסף ביקרה הוועדה את שר התחבורה שתמך בכך שהציבור הרחב ישלם את העלות מכיסו, באופן ישיר, על ידי העלאת פרמיית ביטוח החובה (כפי שהומלץ גם בוועדת שיניין עצמה). אך איזו רשות זו תהיה? למעשה החוק, כפי שאושר, נוטל מן הרשות את הכוח לשנות והופך אותה לגוף מייעץ נוסף, במקום גוף בעל חופש פעולה שמסוגל לבצע החלטות עצמאיות – וזו בהחלט בשורה רעה. ולנו נותר לצפות מן הצד כיצד עוד החלטה של וועדה מקצועית לשיפור מצב התחבורה הרעוע במדינת ישראל מתמוססת, ככל הנראה, בידי הפוליטיקאים.