ה-LT, סדרת המשאיות קלות/מסחריות כבדות של פולקסוואגן, זוכה למחליף – קרפטר (מהשורש CRAFT שמשמעו מלאכה, אומנות או לייצר באנגלית). הקרפטר מאופיין בעיצוב חרטום בולט בהרבה משל הדגם הישן עם גריל מודגש ומגודל שפולש אל הפגוש הקדמי , ופנסים גדולים, אנכיים ושקופים. שאר המרכב שומר על הפרופיל המלבני המקובל בשל אילוצים פרקטיים – אחרי הכל זהו כלי עבודה. מאחורי הגריל הבומבסטי נמצא מנוע אחד – 2.5TDI מחומש הצילינדרים של פולקסוואגן – בארבע רמות הספק מ-89 כ^ס ועד 164 כ^ס (בדומה להיצע בטרנספורטר של החברה). התיבה הסטנדרטית תהיה ידנית בעלת שישה הילוכים עם תיבה אוטומאטית כאופציה. הקרפטר יוצע בשלושה בסיסי גלגלים שונים, שלושה גבהים שונים וארבעה אורכים שונים, היצע רחב כמקובל בקטגוריה. נפח ההטענה המקסימאלי (בגרסת וואן) יעמוד על 17 מ^ק וכושר ההעמסה המקסימאלי יעמוד על 2,670 ק^ג. רוחב משטח ההטענה, מדגישים בפולקסוואגן, מספיק להעמדת שני משטחים סטנדרטיים זה לצד זה. אנשי פולקסוואגן מתגאים גם בתכונות הבטיחות של הקרפטר, בטיחות דינמית ופאסיבית – לקרפטר מערכת בלימה חזקה במיוחד (לדברי החברה) עם ABS כסטנדרט , ומערכת ESP מגבה את האחיזה שמספקים המתלים בשמירה על הרכב במסלול. בתחום הבטיחות הפאסיבית מציע הקראפטר שש כריות אוויר (אם כי חמש מהן הן אופציה בלבד). פולקסוואגן תשיק את המסחרית החדשה באפריל והמסירות (באירופה) יחלו כחודש מאוחר יותר. עם הצגת הקראפטר משלימה פולקסוואגן את חידוש היצע כלי הרכב המסחריים שלה, שהחל ב-2003 עם הצגת הטרנספורטר החדש והמשיך בשנה שעברה עם הקאדי.