מסע התלאות של חוק הספורט המוטורי הוא סיפור ארוך ורצוף דוגמאות לבירוקרטיה במיטבה. המכשול האחרון בסדרה הוא יו^ר וועדת הכלכלה, בה נדונה הצעת החוק לאחר שאושרה בכנסת בקריאה ראשונה. זה האחרון, שמגיע מש^ס, דורש כי החוק ישונה כך שייאסר קיום מרוצים בשבת – כנראה שקל יותר להתעמר באוהבי הספורט המוטורי מאשר בחובבי הכדורגל... עתה הצליח ח^כ רצאבי, הפעיל המרכזי בכנסת למען החוק, להעביר את הדיון בחוק לוועדת החינוך, בתקווה ששם יטופל הנושא בקצב מהיר יותר והחוק יצליח להגיע להצבעה שניה ושלישית עוד בימים הספורים שנותרו לכנסת הנוכחית. ושימו לב לתאריך – כ^ט בנובמבר, היום בו הוכרזה מדינת ישראל באו^ם הוא גם היום בו, אולי, תסתיים הסחבת בנושא חוק הספורט המוטורי, וענף הספורט שהביא הרבה כבוד למדינת ישראל בחו^ל (גביעים וניצחונות במרוצי ראלי, באחה ומרוצי מדבר בין לאומיים) יזכה סוף סוף לכבוד הראוי מהמדינה. מתברר שכשרוצים, אפשר. חוק הספורט המוטורי התעכב רק ישיבה אחת ושלוש שעות בוועדת החינוך, בראשותו של אברהם פורז, והטיפול בו הושלם לקראת העלתו להצבעה שניה ושלישית בכנסת. אם הכל יתנהל כמתוכנן, יתכן כי כבר במהלך השבועיים הקרובים יאושר החוק בכנסת והתעסקות בספורט המוטורי תצא מהתחום ה^אפור^ בו היא נמצאת כיום ותחזור אל קהילת העיסוקים הלגיטימיים בעיני החוק.