כבר שנים רבות נוטלת ב.מ.וו בהצלחה רבה חלק במרוצי הטורינג – WTCC - בהם מתחרות על המסלול מכוניות המבוססות על אלו שאפשר לראות בחניה של השכן. אחת הסיבות לדמיון הוא תקנון נוקשה שמגדיר את כמות השינויים שמותר לבצע במכונית לעומת הדגם הסידרתי, ולכן מציעות היצרניות גרסאות הומולוגציה – גרסאות מיוחדות בעלות מפרט ספורטיבי גבוה בהרבה מהממוצע, המהוות בסיס למכוניות המסלול. וזה, כמו גם הרצון לציין את תואר האליפות הטרי בו זכתה החברה, מה שעומד מאחורי הב.מ.וו 320si שנחשפת בפניכם. זוהי גרסת ההומולוגציה של המכונית איתה מתכוונים ב.מ.וו להתחרות בעונה הקרובה בליגת הטורינג. עיקר השינויים ב-320si לעומת 320 רגילה הם בתחום המנוע. מנועי ה-si מיוצרים ביד וזוכים לשינוי במידות הבוכנה – הקדח הוגדל במ^מ אחד ל-85 מ^מ, המהלך קוצר ב-2 מ^מ ל-88 מ^מ – וליחס הדחיסה שהועלה מ-10.5:1 ל-11.0:1. בנוסף החליטו מהנדסי ב.מ.וו לוותר על מערכת הוואלווטרוניק שאומנם תורמת לגמישות המנוע, אך אינה מתאימה לשימוש האופייני על המסלול. השינויים הללו מאפשרים למנוע לעבוד בצורה יעילה יותר בסל^ד גבוה כשהתוצאה הסופית היא תוספת של 23 כ^ס למנוע – 173 כ^ס ב-7,000 סל^ד – בעוד המומנט לא השתנה אבל מגיע בסל^ד גבוה יותר – 20.4 קג^מ ב-4,250 סל^ד. ההספק המשופר גורר, כמובן, גם שיפור ביצועים: 8.1 שניות מ-0 ל-100 (במקום 9) ו-224 קמ^ש מרביים (במקום 220), עם גיר ידני כמובן. גרסת המסלול, אם אתם תוהים, מוציאה מאותו המנוע 275 כ^ס ב-8400 סל^ד (ללא הגדשה כלשהי) – הספק מכובד לכל הדעות. אבל המנוע אינו השינוי היחיד – ה-320si מצוידת בחבילת ה-M sport שכוללת מתלים משודרגים וצמיגים נמוכי חתך ( 225/40 מלפנים ו-255/35 מאחור) על חישוקי ^18 בצד המכני, כשגימור אלומיניום פנימי ותוספות קוסמטיות חיצוניות דואגים לפן החזותי. מכסה השסתומים, המיוצר מסיבי פחמן, יכול לדעתנו להתאים לשתי הקטגוריות... המהדורה המיוחדת תיוצר ב-2,600 יחידות בלבד מהן 500 המיועדות לשוק הבריטי. המחיר עומד על כ-25 אלף פאונד, תוספת של כ-1500 פאונד לעומת 320 רגילה עם חבילת M sport.