בתערוכת פרנקפורט האחרונה הציגה סיאט את האלתיאה במדי FR, אומנם כקונספט אבל עם הבטחה לשקול את יצורה לפי תגובות הקהל. כנראה שהן היו חיוביות – רק חודשיים עברו מאז וכעת בתערוכת אסן מציגה סיאט את האלתיאה FR הסדרתית. כמו בדגם הקונספט, גם כאן מניע את הגרסה הספורטיבית מנוע דיזל דווקא – מנוע ה-2.0 TDI שבזכות הזרקה בלחץ גבוה יותר מצליח להפיק 30 כ^ס יותר מהגרסה ה^רגילה^ – 170 כ^ס ו-35.7 קג^מ. בצד השני של תאי הבערה דואג מסנן חלקיקים לאיכות הסביבה. המנוע משודך בלעדית לתיבת הילוכים ידנית עם 6 מהירויות, כראוי לדגם בעל יומרות ספורטיביות (גם אם סדרת ה-FR היא לא קצה ההיצע של סיאט, מקום ששייך לגרסאות הקופרה) . יתכן כי בעתיד תוצע גם גרסת בנזין, ככל הנראה עם מנוע ה-2 ליטר טורבו הזרקה ישירה, אולם לא נמסרו פרטים כלשהם בנושא. בדרך לקבלת הסיומת החדשה הונמכה האלתיאה ב-7 מ^מ (לעומת אלתיאה רגילה בעלת חבילת מתלים ספורטיבית) וקיבלה מתלים משודרגים, מוטות מייצבים מעובים ובלמים מוגדלים. חיצונית נוספו לאלתיאה FR נגיעות עיצוב להדגשת המראה הספורטיבי: כונסי אויר מוגדלים בפגוש, מראות צד בצבע טיטניום, צמד מפלטים וכמובן כיתובי FR. אולם בניגוד לדגם הקונספט שהתהדר בחישוקי ^18 האלתיאה FR הסדרתית תאלץ להסתפק בחישוקי ^17, אחרי הכל צריך לספק גם נוחות למשפחה...