לסנטה פה יש חלק חשוב בתולדות יונדאי. הסנטה פה, שהוצג ב-2001, היה רכב הפנאי המודרני הראשון של יונדאי, וחלק חשוב בסתערותה על השוק האמריקאי. לפני כשנתיים נולד לסנטה פה אח קטן בשם טוסון, אלא שהאח הקטן לא ממש היה קטן, והציע ממדים דומים מדי לאלו של הסנטה פה. ביונדאי הבינו שהדור הבא של הסנטה פה יצטרך לגדול משמעותית וזה אכן מה שקרה. הסנטה פה החדש שנחשף היום מציג גידול משמעותי בממדים ושדרוג במעמד. הדגם החדש ארוך יותר ב-15 ס^מ (465 ס^מ), רחב יותר ב-5.5 ס^מ (187.5 ס^מ) וגבוה יותר ב-5 ס^מ (172 ס^מ). גם בסיס הגלגלים זכה לגדול ב-8 ס^מ ומשתרע כעת על 270 ס^מ – עכשיו הבעיה היא שמימדי הסנטה פה קרובים מדי לאלו של הטראקאן... הממדים שתפחו מאפשרים לדור החדש להציע שורת מושבים שלישית המתקפלת לרצפה בהתאם לאופנה המודרנית (וממש כמו בטויוטה ראב 4 עליה כתבנו לא מזמן). החרטום איבד את אוסף התפיחות שאפיין את הדגם היוצא וקיבל מראה אגרסיבי ושרירי יותר ומצליח להזכיר בחזית שילוב של האינפיניטי FX והסובארו פורסטר המתוח. בתחום המנועים יש חידושים. מנוע ה-2.7 ליטר V6 קיבל מערכת תזמון שסתומים משתנה וסעפת יניקה משתנה וכעת מספק 189 כ^ס ב-6000 סל^ד אם כי המומנט, 25.3 קג^מ, עדיין מגיע ב-4200 סל^ד גבוהים למדי. מנוע זה יוצע עם תיבה אוטומטית בת 4 מהירויות או ידנית בת 5 מהירויות. מעליו יוצע מנוע ה-3.3 ליטר V6 עם 235 כ^ס שהוצג בסונטה החדשה והוא ישודך רק לתיבה אוטומטית בת 5 מהירויות. גם השוק האירופאי לא הוזנח ולסנטה פה יש מנוע טורבו דיזל חדש בטכנולוגיה מסילה משותפת מהדור השני. המנוע בנפח 2.2 ליטר מספק 153 כ^ס ב-4000 סל^ד ומומנט מכובד של 35 קג^מ ב-2000 סל^ד, מנוע זה ישודך גם הוא לתיבת הילוכים אוטומאטית בת חמישה הילוכים, אם כי הוא יזכה גם לאופציה ידנית. כידוע הסנטה פה הוא רכב פנאי רך המיועד לשבילים בלבד ולכן מפרט השטח שלו צנוע. הסנטה פה מזהה החלקה ומעביר את הכוח אל הגלגלים שאוחזים יותר. לנהג יש אפשרות לנעול את חלוקת הכח בין הסרנים בשיעור 50:50, כמו במערכת ההנעה של הטוסון. מספיק בהחלט עבור נסיעה ביום חורפי לשופינג בקניון. לטובת שיפור התנהגות הכביש של הסנטה פה החדש הוחלף מתלה עצמות העצה האחורי במתלה רב חיבורי. מלפנים המתלה עדיין בתצורת מקפרסון, אלא ששוית השפיעה של הגלגלים שונתה לטובת יציבות משופרת. על הבטיחות אמונים בלמי דיסק בכל הפינות, מאווררים מלפנים ומערכת בקרת יציבות. למקרה של תאונה מציע הסנטה פה שש כריות אוויר, כאשר וילונות הצד נמשכים לכל אורך האוטו, עד לשורת המושבים השלישית. בתחום האבזור מציג הסנטה פה רשימה מכובדת, הכוללת בין השאר מזגן עם אפשרות שליטה נפרדת מהשורה השניה ודוושות מתכווננות.