פולקסווגן בשילוב עם HPE מוטורספורט, סדנת שיפורים קנדית וסדנת עיצוב אמריקאית מציגים שלושה כלי רכב בתערוכת SEMA.זו היא הפעם הראשונה שפולקסווגן מציגה רכב בתערוכה זו, מה שמוכיח את חשיבות הצגתם של רכבים משופרים שמשפיעה על המכירות של הדגמים הרגילים. הבסיס זהה, לקחו כלי רכב סטנדרטיים – ג'טה, פאסאט וטוראג – והעבירו אותם שיפורים רבים שכללו את השינויים הקוסמטיים המתבקשים, בפנים ובחוץ (אם כי מדובר בשינויים עדינים יחסית למקובל ב-SEMA), ושיפורי מנוע ומתלים מרשימים. כל אלו זיכו אותם בסיומת R GT. הג'טה התמימה מגיעה במקור עם מנוע 2.5 ל' המספק 150 כ^ס שעוברים לגלגלים הקדמיים. מנוע ה-2.5 ל' הוצא והושתל במקומו מנוע ה-3.2 ל' המוכר של VW אשר בעזרתם של שני מגדשי טורבו מספק 550 כ^ס(!). מערכת ההנעה הקדמית הוחלפה במערכת ה-4motion של VW כדי שתוכל להתמודד עם עדר הסוסים המתוגבר. המתלים הותאמו גם הם לדרישות החדשות, והגבוהות, שמציב המנוע. החישוקים הוחלפו ל-^19-לא-מוגזמים ליום יום, ובנוסף קיים גם סט חישוקי ^18 המותאמים טוב יותר לשימוש במסלול. הפאסאט R GT החלה את חייה עם מפרט משודרג בהשוואה לג'טה – מנוע ה-3.2 ל' ומערכת ה-4motion הגיעו כסטנדרט. בדומה לג'טה קיבל המנוע 2 מגדשי טורבו וכמה שינויים נוספים שהעמידו את ההספק על 575 כ^ס. המתלים הוחלפו בספורטיביים והרכב הונמך, ובשביל להשלים את החבילה הספורטיבית הותקנו בלמי ברמבו ספורטיביים. החישוקים זהים לאלו בג'טה. הטוראג זכה לכינוי R GT לאחר שמנוע ה-3.2 שלו קיבל גם כן את צמד המגדשים שהעלו את ההספק ל-500 כ^ס (אם כי כאן מדובר בהבדל לא משמעותי מגרסת העל ביצור סדרתי של הטוארג, ה-W12 שמציעה 450 כ^ס). החישוקים גדלו ל-^22 וכמובן חבילת מתלים ובלמים משופרים, בדומה לאחרות. בכל הרכבים תיבות ההילוכים (DSG בג'טה ובפאסאט) וההנעה הכפולה עברו חיזוקים בשביל להתמודד עם תוספת הכוח. האמת היא שלא נתנגד לקחת סיבוב על איזו מהן...