ב.מ.וו מציגה גרסה נוספת למיני המוכרת. מדובר כנראה בגרסה האחרונה לפני מתיחת הפנים שתעבור המיני בקרוב. מדובר בגרסת ביצועים משודרגת של סדנת ^ג'ון קופר^, בעלת השם הבלתי נגמר - John Cooper Works GP kit. השינוי מול הקופר Works הרגילה כולל דיאטה של 40 ק^ג, שהושגה על ידי שימוש באלומיניום במספר רכיבי מתלה, אך בעיקר על ידי הסרת המזגן, המושבים האחוריים וחומרי בידוד. המנוע מוכר מגרסת ה- Works גם כן, 1.6 ל' עם מגדש-על אשר מפיק 218 כ^ס ו-25 קג^מ. מדובר בעלייה של 8 כ^ס בלבד ביחס ל- Works הסטנדרטית, אך עלייה מכובדת של 3.6 קג^מ בנתון המומנט. כדי להתמודד עם תוספת הכוח שודרגו הבלמים והותקנו דיפרנציאל מוגבל-החלקה ובקרת יציבות (אופציות בגרסאות האחרות). השינוי העיצובי, בניגוד לשיפורי המנוע, משמעותי יותר וכולל חישוקי 18 אינצ' קלים בעלי עיצוב ייחודי, ספויילר אחורי מגודל וחצאיות צד. ה-GP תוצע למכירה בצבע אחד – אפור-כחול בשילוב עם גג כסוף. המראות נצבעו באדום (מכוער להפליא לדעתנו), וישנה צביעה שונה גם לחלקי הפגוש וכונס האוויר. סה^כ ייוצרו כ-2000 יחידות על ידי סדנת העיצוב האיטלקית ברטונה,לא ברורה הסיבה לייצור בסדנה האיטלקית, מכיוון שהשינוי ברכב איננו משמעותי. המחיר באנגליה יעמוד על 22 אלף ליש^ט (כ-182 אלף שקלים לפני מסים), כ-3800 ליש^ט יותר מגרסת ה- Worksהרגילה. האם תוספת המחיר שנדרשת בתמורה לתוספת כוח לא משמעותית (לא פורסמו נתוני ביצועים) שווה את ההפרש? אנחנו לא בטוחים. בעיקר בגלל המחיר הנגבה תמורת תוספת הביצועים – הורדת המזגן ומושבים האחוריים, שהופכים את הרכב לפחות שימושי. אנחנו היינו מסתפקים ב-Works הרגילה, ושומרים את הכסף לימי מסלול ודלק.