אז מה היה לנו הראלי הזה? ניצחון עשירי בעונה של לואב ואליפות היצרנים של סיטרואן – שניהם צפויים למדי. אבל היו לנו גם גל פרישות לא צפויות של נהגים בכירים עקב תאונות ותקלות, והתוצאה היא מאבק צמוד לקראת סוף העונה על המקום השני בין שני אלופים לשעבר – מאבק אשר תוצאותיו תתבררנה רק בתום המרוץ הבא והאחרון באוסטרליה. אבל לא נקדים את המאוחר ונחזור אל האלוף, או יותר נכון אלופים. אלופים, שכן סבסטיאן לואב, האלוף היוצא והנכנס, ועמיתו לקבוצה פרנסואה דובאל, הגישו בספרד תצוגת נהיגה מדויקת ונפלאה, והשיגו עבור קבוצתם את המקום הראשון והשני. בכך נסגרת כאמור אליפות היצרנים, וסיטרואן מקבלת את התואר זו השנה השלישית ברציפות – הישג שנשמע מרשים אף יותר כשמדגישים כי זו לה השנה השלישית המלאה בלבד בקטגוריה הבכירה של ה-WRC (!) ראלי קטלוניה הוא אירוע האספלט השני לאחר מספר אירועי עפר באליפות הראלי העולמית, והוא נחשב קל יותר מקודמו בקורסיקה. אך לא השנה, הפעם נתקלו הנהגים במגוון תנאי כביש המשתנים מרגע לרגע עקב מזג אוויר הפכפך, מה שהדגיש עוד יותר את חשיבות בחירת הצמיגים. אבל את נהגי סיטרואן זה לא בלבל: לואב ודובאל הפגינו נהיגה משובחת וסיימו את הראלי בהפרש גדול ממתחריהם, כאשר לואב מוביל על חברו לקבוצה בהפרש מכובד גם כן, כאילו מזכיר מי כאן הבוס. האלוף גם הזכיר לנו בראלי זה כיצד הגיע לאן שהגיע – הוא לא ויתר לאף אחד ולא עשה לעצמו הנחות, ייצר קצב מהיר מכל השאר וקטף ניצחון אחר ניצחון, סה^כ ב-9 סטייג'ים מתוך ה-15 של הראלי. גם החלקה אל מחוץ לכביש על 200 קמ^ש עקב מגע בדשא חלקלק לא הצליחה לשבור את רוחו – הוא פשוט תיקן והמשיך הלאה. דובאל נשאר מעט מאחור, אבל המקום השני הובטח לו כאשר יריבו הקרוב ביותר, מיקו הירבונן בפורד פרטית, נותר כדקה וחצי מאחוריו. כך כיפר דובאל, לפחות חלקית, על הטעות הקריטית במרוץ הקודם, שהוציאה אותו מהנקודות ולא אפשרה לקבוצתו להשיג את תואר האליפות על אדמה ביתית. וכפי שהוכיח הראלי הקודם את עליונות לואב, כך מוכיח ראלי קטלוניה את עליונות סיטרואן ואמינות הקסארה בפרט. בעוד מתחרים רבים פורשים מהראלי עקב תקלות חוזרות ונשנות, ממשיכה הקסארה להציג אמינות ללא רבב ולשרת את נהגיה באופן הטוב ביותר. יבהמשך הטבלה ניתן למצוא את קסאוויר פונס, שנאבק עם הירבונן על המקום האחרון בפודיום עד הרגע האחרון, ואף עקף אותו לאחר שזה קיבל עונש של 20 שניות עקב איחור יציאה מאזור השירות בשבת בערב. רק תצוגת נהיגה מרהיבה (וניצחון) של הירבונן בקטע הדירוג האחרון, השיגו לו את המקום השלישי הראוי, בהפרש של כשנייה אחת מיריבו. במקום החמישי נמצא רומן קרסטה עם נקודות חשובות לקבוצתו, שחגגה באירוע הקודם 100 מרוצים עם הפוקוס. קרסטה נשאר להגן על כבודה של פורד לאחר שגרדמייסטר, נהגה הראשי, סבל מבעיות בבלמים שהובילו לתאונה ביום שבת. עקב התאונה הוא ירד למקום ה-12 ולאחר מכן ביצע שוב טעות לא אופיינית ואיבד עוד זמן יקר. גם ברנרדי מפיז'ו במקום השישי הגן על כבודה של קבוצתו, שכן נהגה הראשי גרונהולם סבל מבעיות מנוע ביום שבת, אשר לא איפשרו לו להמשיך במרוץ. במקומות השביעי והשמיני שני נהגים אלמוניים יחסית, וורמבולד בפורד פרטית וקופקי בסקודה. הם סוגרים טבלה מפתיעה למדי אשר מגלה לנו כישרונות צעירים, ששמותיהם בוודאי יצוצו יותר בעונה הבאה. בין שאר הנהגים המוכרים שסבלו מתקלות ותאונות באירוע זה נמצא גם ג'יג'י גאלי. הוא הצליח להציג קצב מהיר שמיקם אותו גבוה בטבלה, עד שהתרסק לאחר (!) סיום הסטייג' השמיני, עקב שגיאה בדפי הניווט, לטענתו. גם אלכס בנגו מסקודה, שלמדנו להכיר באירועים האחרונים, נאלץ לפרוש עקב תקלה בתיבת ההילוכים, ונהג הפורד הפרטית הספרדי דניאל סולה הרשים בזמנים מצוינים עד שהתרסק ביום שבת. אשף האספלט סטפן סראזין מסובארו נאלץ לפרוש גם הוא עקב אש שפרצה ברכבו, וגם אחיו לקבוצה פטר סולברג סיים ראלי זה ללא נקודות, כיוון שעוד ביום הראשון ירד מיקומים רבים עקב תאונה. אירוע זה יוצר דווקא מצב מעניין, כאשר לשני אלופי העולם לשעבר יש 71 נקודות בסיום ראלי זה, והם שמים פניהם לאוסטרליה כמתחרים שווים לחלוטין. נו, לפחות על המקום השני יהיה קרב מעניין... דירוג ראלי קטלוניה: 1 סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:31:07.0 (10 נק') 2. פרנסואה דובאל (סיטרואן) – 3:32:28.9 (8 נק') 3. מיקו הירבונן (פורד פרטית) – 3:33:53.7 (6 נק') 4. קסאווייר פונס (סיטרואן פרטית) – 3:33:54.9 (5 נק') 5. רומן קרסטה (פורד) – 3:34:31.6 (4 נק') 6. ניקולס ברנרדי (פיז'ו) – 3:35:16.4 (3 נק') 7. אנטוני וורמבולד (פורד פרטית) – 3:36:07.3 (2 נק') 8. יאן קופקי (סקודה) – 3:36:29.3 (1 נק') דירוג נהגים אחרי 15 מרוצים: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 127 נק' 2. מרקוס גרונהולם (פיז'ו) – 71 נק' 3. פטר סולברג (סובארו) – 71 נק' 4. טוני גרדמייסטר (פורד) – 58 נק' 5. מרקו מרטין (פיז'ו) – 53 נק' דירוג יצרנים אחרי 15 מרוצים: 1. סיטרואן – 178 נקודות 2. פיז'ו – 135 נקודות 3. פורד – 100 נקודות 4. סובארו – 91 נקודות 5. מיצובישי – 63 נקודות