מאז שהוצגה לראשונה ב-1974, היוותה גרסת הטורבו את פסגת הביצועים של גרסאות ה-911, כשכנף אדירת ממדים דואגת להודיע על כך לשאר העולם. אלא שמדי פעם היא דווקא נשארת מאחור – שאר סדרת ה-911 זכתה לדור חדש כבר לפני שנה, אולם הטורבו הנוכחית מבוססת עדיין על הדור הקודם (996), כך שאין זה מפתיע כי מחליפתה נצפתה כבר מחליקה את צמיגיה בנורבורגרינג. אז לא, אין עדיין פרטים רשמיים על הדור החדש, אבל פורשה משחררים פרטים על... המגדש החדש. בדור הבא של ה-911 טורבו, מספרים בפורשה, יעשה שימוש במגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה – לראשונה במנוע בנזין לטענת החברה. מדובר אומנם בטכנולוגיה מוכרת מעולם מנועי הדיזל, אך טמפרטורת גזים גבוהה משמעותית במנועי הבנזין מנעה את יישום הטכנולוגיה במנועי בנזין. מאחורי השם ^גאומטריה משתנה^ מסתתר נחיר המסוגל לשנות את הזווית בה פוגעים גזי הפליטה בטורבינת המגדש, מה שנותן מגדש המתפקד טוב יותר וע^פ תחום סל^ד רחב יותר. ולמה הם החליטו לספר לנו על המגדש החדש דווקא היום? כי בדיוק היום חוגג הטורבו יום הולדת 100. מהנדס שוויצרי בשם Dr. Alfred Büchi רשם פטנט על מנוע המכיל ^מדחס (טורבינה), מנוע בוכנה וטורבינה המונעת בגזי הפליטה^. הישום הראשון של ההמצאה החדשה היה באוניות דווקא, כאשר ב-1923 העלה מגדש טורבו את הספקו של מנוע הדיזל של אונית נוסעים גרמנית מ-1,750 כ^ס ל-2,500 כ^ס.