כחלק מהמדיניות המוצהרת של פורום ^נוהגים היי-טק^ לטיפול בגורם האנושי, עברו חברי הפורום יום מרוכז של לימודים והכשרות נהיגה בבית הספר ^מסלולים^ באשדוד, בחסות יבואנית מיצובישי בארץ. כזכור, חברי הפורום נמנים כולם על סגל המנהלים וקציני הבטיחות של ציי הרכב הגדולים במדינה, כך שמה שנלמד ביום ההדרכה אמור לחלחל מטה אל כלל ציבור הנהגים הכלול בציי הרכב. אבל השיעור העיקרי אותו למדו המשתתפים במגרש לא נגע דווקא לשימוש בהעברות משקל לשיפור האחיזה או קו נכון בפניה, אלא השפעת שיחה בטלפון נייד על איכות הנהיגה. בסיום היום פוזרו על המגרש של ^מסלולים^ קונוסים שהמשתתפים היו אמורים לתמרן בינם ולהשלים את המסלול בזמן מינימאלי ותוך צבירת מספר מינימאלי של נקודות עונשין על סטיה מהמסלול ופגיעה בקונוסים – ג'ימקאנה בלשון חובבי הרכב. מקצה אחד נערך תוך דיבור בנייד (עם דיבורית, כמובן) והשני תוך התרכזות במעשה הנהיגה בלבד. התוצאות מאירות עיניים. בעוד שבזמן הכללי נרשם שיפור קל יחסית של 10% בממוצע, הרי בשיעור הקנסות (בשל פגיעה בקונוס או פספוס מעבר חובה) נרשם שיפור של 86%. מיותר לציין את המשמעות של נתונים אלו בכביש הציבורי, היכן שבמקום הקונוסים ישנם הולכי רגל ובמקום מעברי החובה יש פניות על הכביש המהיר...