אודי מפרסמת היום מידע על ה-S8 החדשה, הגרסה הספורטיבית ביותר למכונית הפאר הגרמנית, שתימכר החל מאמצע 2006. המנוע מבוסס על זה הקיים בלמבורגיני גאיירדו – V10, 5.2 ל' (5.0 בגאיירדו), 450 כ^ס ב-7000 סל^ד (500 בגאיירדו) ו-55.1 קג^מ ב-3500 סל^ד (3 קג^מ יותר מבלמבו ובסל^ד נמוך יותר). 90% מנתון המומנט זמין החל מ-2300 סל^ד נמוכים במיוחד. המנוע משתמש בטכנולוגיית FSI ויחס הדחיסה גבוה במיוחד ועומד על 1:12.5. הנתונים השונים מאלו של הלמבורגיני נובעים בעיקר מהצורך להתאים את המנוע למכונית הפאר הגדולה. משקלה של ה-S8 הוא 1940 ק^ג, אך למרות זאת 100 קמ^ש מושגים תוך 5.1 שניות בלבד. חברת אודי גאה במיוחד בנתון הקילוגרם לכל כ^ס שעומד על 4.3. לצורך השוואה באימפרזה STI הנתון הנ^ל עומד על 5.5 ק^ג לכל כ^ס. האמת, שלנו לא ברור מדוע גרסה זו נחוצה. נתוניה דומים עד זהים למנוע 6.0 ל' בעל 12 הצילינדרים הקיים כיום ב-A8. ההספק זהה, ומגיע 800 סל^ד קודם, נתון המומנט ב-W12 עדיף ועומד על 59.1 קג^מ המושגים 400 סל^ד למעלה בלבד. הפרש התאוצה למאה הוא עשירית שנייה שלמה לטובת ה-S. אודי מודעת להבדלים הקטנים כלפי חוץ, וטוענת כי ה-S מכוילת בצורה ספורטיבית יותר מול הגרסאות האחרות. האם לא היה יותר קל להציע חבילה ספורטיבית למנוע הקיים? או לחילופין ניתן היה להציע מנוע חזק עוד יותר שגם היה מציב אותה גבוה יותר במסגרת מרוץ החימוש בצמרת הפאר הגרמנית, מרוץ בו מובילה מרצדס עם S65 AMG (דור קודם) בעלת 612 כ^ס, שגורמים ל-S8 להיראות חלשה במיוחד. תיבת ההילוכים היא טיפטרוניק, 6 הילוכים. לתיבה מצב ספורט בו ניתן להעביר הילוכים באמצעות ידיות מאחורי ההגה. ההנעה היא כפולה דרך מערכת קוואטרו מהדור האחרון, זו מעבירה 60% מהכוח לאחור ו-40% לפנים. דיפרנציאל מרכזי משנה את חלוקת הכוח עד 85% לאחור או 65% לפנים, לפי הצורך. המכונית נועלת צמיגים במידה 265/35. הבלימה מתבצעת באמצעות 4 בלמי דיסק מאווררים וקיימת אופציה לבלמים קרמיים. מתלי האוויר וההגה עברו התאמות כדי להתמודד עם הכוח שמספק המנוע. הנהג יכול לבחור בארבעה מצבים מובנים למתלי האוויר, אוטומטי, נוחות, ודינאמי. המצב הנוסף מאפשר שליטה ידנית במתלים דרך מערכת ה-MMI. מרווח הגחון משתנה לפי שלושה מצבים ונע בין 125 מ^מ במצב נוחות ל-95 מ^מ במהירות גבוהה. אם תרצו לדעת האם השכן קנה S8 או סתם הדביק את תגי ה-S8 הנחשקים, הבדלים חיצוניים כוללים: חישוקי 20 אינץ, גריל בעל פסי ניקל אורכיים (בניגוד לרוחביים ב-A8 הרגילות), פסי כרום על ידיות הדלתות, ארבעה אגזוזים, ספוילר אחורי עדין מובנה בתוך מכסה תא המטען ומראות מוכספות, סימן ההיכר לכל משפחת ה-S של אודי.