סוף-סוף יש GTI גם לפולו. במפתיע, פולקסווגן תשיק את הגרסה הספורטיבית לסופרמיני שלה בתערוכת טוקיו הקרובה, במקום בתערוכת פרנקפורט הביתית שהיתה הזירה המתבקשת להשקה שכזו. ה-GTI החדשה מתבססת על מנוע ותיק ומוכר של פוקלסווגן – ה-1.8 ל' טורבו ששימש לאורך ולרוחב קשת הדגמים המגוונת של הקונצרן על מותגיו השונים. הפולו מקבלת את הגרסה החלשה ביותר של המנוע המוגדש, עם 150 כ^ס (דבר שמייד פותח כר נרחב ומתבקש למשפרים למיניהם להציע גרסאות מחוזקות). בכך נמנעת פולקסווגן במפגיע מלהכנס למירוץ-חימוש מול מתחרות כמו פיז'ו 206 GTI, לה יש 180 כ^ס, או הרנו קליאו ספורט הממשמשת-ובאה שתהיה בעלת 200 כ^ס. אולי העדיפה פולקסווגן שלא להכנס לטריטוריית-הביצועים של האחות הגדולה, הגולף GTI. על כל פנים, קצת מאכזב שפולקסווגן לא השתמשה כאן במנוע החדש והמתקדם שלה, ה-1.4 ל' בעל ההגדשה הכפולה (טורבו ומגדש-על) ו-170 כ^ס, שהוצג זה עתה בגולף GT. על פנים, הביצועים המוצהרים הם 0 ל-100 ב-8.2 שניות, ומהירות מירבית של 216 קמ^ש, עם מומנט מירבי של 23.3 קג^מ המושג כבר ב-1,950 סל^ד. המיתלים, כצפוי, מוקשחים ומומנכים ב-15 מ^מ לעומת הפולו הרגילה. צמיגי ^16 נושאים צמיגים במידה 205/45. בעיצוב ניתנים לגלות מאפיינים משפחתיים ברורים המשותפים עם הגולף GTI.