הגלאקסי החדשה הוצגה בתערוכת פרנקפורט בתור מכונית תצוגה. בשיחה שניהלנו עם נציג של פורד בתערוכה, הוא סיפר כי לא מדובר בדגם תצוגה אלא בגרסה מוכנה ליצור אשר תגיע ליצור באמצע 06 – ^התכוונו להציג אותו רק בז'נווה, אבל האוטו כבר היה מוכן, אז הבאנו אותו...^. המטרה של פורד בגלאקסי החדש היא להציע מניוואן גדול בעל 7 מושבים אמיתיים, עם גג גבוה שאמור להעניק מרווח ראש ראוי לכל הנוסעים. למרות שפורד מדברים על ^קו עיצובי חדש^, הגלאקסי יהיה מוכר מיד לכל מי שראה את הדגם היוצא. רשימת האבזור הסטנדרטי והאופציונאלי ארוכה במיוחד וכוללת, בין השאר, פנסים עוקבי פניה וארבעה גגות שמש לאורכו של הרכב – במטרה לתת תחושה אוורירית יותר לנוסעים. הגלאקסי מצויד בבקרת יציבות (ESP) שמגיעה כסטנדרט עם מנוע ה-V6 וכאופציה בדיזל החזק יותר ומצויד באבזור בטיחותי המקובל: ABS ושבע כריות אוויר (הכרית הנוספת ממוקמת מול ברכי הנהג). אבזור אופציונאלי נוסף: פנסי קסנון, חישני חניה מלפנים ומאחור, ומערכת בידור בעלת זוג מסכים שמותקן בחלק האחורי של משענות הראש הקדמיות. בנוסף קיימת אופציה לחבילת ספורט (במיניוואן?!), הכוללת חצאיות צד, פגושים שונים ומתלים מוקשחים ומונמכים ב-24 מ^מ. הגלאקסי ישודך למספר מנועים. שני לוגמי בנזין: 2.8 ל' V6 בעל 24 שסתומים, המספק 204 כ^ס, גרסה זו מבצעת את המאוץ הקלאסי ל-100 קמ^ש ב-9.9 שניות. ו-2 ל', 145 כ^ס שביצועיה לא נמסרו. כמו כן מותקנים בגלאקסי שני מנועיה טורבו דיזל בנפח 1.8 ל' במוכרים של פורד, כאן בהספקים של 90 כ^ס ו-115 כ^ס. תיבות ההילוכים – ידניות: 5 או 6 הילוכים ואוטומטיות: 4 או 5 הילוכים בעלות אופציה לתפעול ידני.