לא הרבה השתנה מאז הציגה בפנינו את הפוקוס ST בגרסת קונספט כמעט-מוכנה-לייצור לפני חצי שנה, בתערוכת ז'נבה. כך או כך, עכשיו מוצגת בפרנקפורט גרסת הייצור, ונמסרו עוד פרטים לגביה. ובכן כפי שכבר פורסם לקראת ז'נבה, ה-ST מצויידת במנוע חמישה-צילינדרים מוגדש-טורבו בנפח 2.5 ל' שמקורו בוולוו. ההספק עומד על 225 כ^ס בסופו של דבר (5 כ^ס יותר ממה שנמסר בתחילה), נתון הממקם את הפוקוס החמה בלב טריטוריית ההאצ'בק הספורטיבית: לגולף GTI יש 200 כ^ס, לאסטרה OPC קצת יותר, 240 כ^ס (ולב.מ.וו 130, עם מנוע שישה-צילינדרים 3.0 ל', יש 265). המומנט המירבי הוא 32.6 קג^מ, בדיוק כמו לאסטרה. כל זה מספיק לנתון תאוצה מ-0 ל-100 ב-6.8 שניות, כשהמהירות המירבית היא 241 קמ^ש. מרכב ה-3 דלתות הונמך ב-2.5 ס^מ יחסית לפוקוס הרגילה, כשהמיתלים מוקשחים בנוסף להנמכתם. הבלמים שודרגו אף הם והחישוקים – כפי שכבר פורסם – הם ^18. פנים המכונית זוכה למושבי רקארו, תוספת מחוונים, דוושות מחוררות וכן הלאה. השימוש באותיות ST משאיר אותנו עדיין בהמתנה לגרסת RS חמה עוד יותר, שצפוייה להגיע בשלב זה או אחר. כך או כך, שיווק ה-ST (באירופה) אמור להתחיל עוד השנה.