רד-בול הפכה בסוף השבוע לכוח המניע את גלגלי הפורמולה 1. יצרן משקה האנרגיה האוסטרי, שתמיכתו בספורט המוטורי הינה אחת המשמעותיות ביותר מזה זמן, הודיעה אתמול כי סיכמה עם פול סטודארט, בעליה של קבוצת מינארדי, על רכישת הקבוצה האיטלקית החל מ- 1 בנובמבר השנה. רד-בול המתינה ככל הנראה לסיום תחרות הפלוגטאג בפארק הירקון אצלנו, על מנת לפרסם את ההודעה הדרמטית. עתידה של קבוצת מינארדי היה לוטה בערפל במהלך העונה הנוכחית, שכן בעליה הודיע על כוונתו למכרה לכל המרבה במחיר. ההפתעה היתה בכך שהיתה זו רד-בול. רק שנה לאחר שרכשה מפורד את קבוצת הפורמולה 1 של יגואר על מתקניה במילטון-קיינס שבאנגליה, ביצעה עיסקה נוספת (שהיקפה אינו ידוע בשלב זה) לרכישת הכבשה השחורה של הליגה, מינארדי. הרצת קבוצת פורמולה 1 כרוכה בהשקעת סכום של כ-150 מיליון דולר לעונה (לקבוצה בינונית), והרצת שתי קבוצות היא כבר סיפור אחר לגמרי. אלא שרד-בול, כפי שבעליה דיטריך מטשיץ אוהב לעשות, הלכה בגדול: קבוצת מינארדי תהיה קבוצת ההכשרות של רד-בול. בהיותה הראשונה שהריצה תוכנית להכשרת נהגים צעירים, תאפשר כעת רד-בול למוכשרים שביניהם להתחרות בליגה המהירה בעולם על מנת לצבור ניסיון לקראת מעברם לקבוצת האם. אין קבוצות רבות הנוהגות כך: פרארי, למשל, נהנית מזה שנים מפירות ההשקעה של קבוצות אחרות, ואינה מפתחת סגל נהגים מגיל צעיר. אך לא רק היא – כל הקבוצות הגדולות עושות כמוה. יוצאות הדופן הן טויוטה (גם היא די חדשה בעיר, רק שלוש שנים על המסלולים) ובמידה מסויימת רנו, בעיקר בגלל שמנהלה, פלאביו בריאטורה, הוא גם סוכנם של נהגים צעירים. קשה להתעלם גם מהיתרונות הגלומים לרד-בול מהצעד האחרון: ארבע מכוניות זהות המתחרות ומתאמנות על המסלול, וייתכן כי אף שתיים נוספות באימוני יום שישי, מאפשרות איסוף ידע שלא יסולא בפז על התנהגותן ויכולותיהן, הגם ששתי הקבוצות תנוהלנה בנפרד ותתחרינה זו בזו. היתרון השני הוא כי למטשיץ יהיו שני קולות מתוך עשרה בפורום בעלי הקבוצות. אין זה דבר של מה בכך, לקראת תום ההסכם הנוכחי עם הנהלת הליגה בתום עונת 2007 והדיונים על הסכם חדש. היתרון השלישי הוא מסחרי – הקבוצה החדשה תקרא, ככל הנראה, ^רד-בול USA^, על מנת לקדם נהגים אמריקאים, ולהרחיב את חשיפת משקה האנרגיה לשוק שמטשיץ מכוון אליו כשוק החשוב ביותר מבחינתו. עם זה, שם הקבוצה הוא בגדר השערה, כמו מי ינהלה ומי ינהג עבורה (יש לציין כי עתידו של חנוך ניסני, הנציג הישראלי בקבוצת מינארדי, לא נראה ורוד במיוחד בשלב זה לגבי המשך דרכו בקבוצה). מרוויח נוסף מכך הוא ברני אקלסטון, מנכ^ל החברה המחזיקה בזכויות המסחריות של הפורמולה 1. סטודארט היה ממתנגדיו הגדולים ביותר, בעוד שמטשיץ הולך עימו יד ביד. עם שתי קבוצות בכיס, ייקל על אקלסטון המו^מ מול היצרנים הגדולים (למעט פרארי) המתנגדים לו. כך או כך, לרד-בול מגיעה טפיחה על השכם – מחוייבותה לספורט המוטורי ראויה להערכה.