מגזין What Car הבריטי, העוסק בעיקר בהיבטים צרכניים של עולם הרכב, פרסם לאחרונה סקר אמינות בשילוב עם חברת Warrantee Direct. חברה זו מספקת שירותי אחריות בתשלום למכוניות שכבר אינן מכוסות על-ידי אחריות היצרן, לציי רכב וכן הלאה, ולכן נמצאים בידיה נתונים מדוייקים של כמות התביעות והתיקונים לכל דגם, וכן עלות התיקון הממוצעת. במסגרת הסקר נבדקו הנתונים הללו שנאספו בשנתיים האחרונות לגבי 31,000 מכוניות, שגילן הממוצע הוא בין 4 ל-5 שנים. יש להניח שאף אחד לא יופתע מכך שיצרנים יפניים ממוקמים בחמשת המקומות הראשונים מבין 30 המותגים המופיעים בסקר (ראה טבלה משמאל), לפי המספר הממוצע של תקלות שנזקקו לתיקון במוסך. במקום הראשון מדורגת הונדה, בפער קטן לפני מאזדה (שהחזיקה במקום הראשון בארבע השנים האחרונות). טויוטה, ניסאן ולקסוס מופיעות במקומות הבאים. שני מותגים קוריאניים מופיעים בעשיריה הראשונה – יונדאי, ובמפתיע גם דייהו. סקודה היא היצרן האירופי המוביל, במקום התשיעי, לפני מרצדס, מותג היוקרה האירופי המוביל בסקר. כדאי לשים לב כי תדירות התקלות אצל מרצדס גבוהה פי שניים-וחצי משל הונדה. פיז'ו היא היצרן הצרפתי המוביל, במקום ה-16 (תדירות תקלות פי שלושה משל הונדה), בעוד סיטרואן ורנו מדורגות קרוב לתחתית, במקומות 24 ו-25. לא שלמותגי היוקרה האירופיים יש במה להתגאות: מתחת למרצדס מופיעות וולוו (מקום 13), פורשה (14), ב.מ.וו (17, רק מקום אחד מעל פיאט המפתיעה), יגואר (מקום 23), אודי (28) וסאאב (29). את המקום האחרון תופסת, וזה כבר ממש לא מפתיע, לנד רובר, עם תדירות תקלות פי ארבעה-וחצי משל הראשונה בדירוג. עלות התיקון הממוצעת הנמוכה ביותר שייכת ליונדאי, 135 ליש^ט, ואילו התיקונים היקרים ביותר שייכים – צפוי למדי – לפורשה, עם עלות ממוצעת של 972 ליש^ט לתיקון. סובארו היא השניה מבחינת עלויות התיקון, עם ממוצע של 835 ליש^ט – נתון מפתיע, אך יש להביא בחשבון כי אחוז ניכר ממכוניות סובארו בסקר הן דגמי אימפרזה-טורבו למיניהם. מיצובישי היא השלישית בדירוג לא-מכובד זה, עם עלות ממוצעת של 603 ליש^ט לתיקון – גם כאן, יש להניח, השכיחות של דגמי לאנסר-אבולושן באנגליה תורמת לכך. הסקר מדרג גם דגמים בודדים. המכונית האמינה ביותר לפי סקר זה היא הונדה אקורד משנות הדגם 1999 עד 2003: עבור כל 100 מכוניות בסקר נדרשו רק שני (!) ביקורים במוסך, הרבה יותר טוב מכל דגם אחר. אחותה הקטנה של האקורד, הסיוויק, מדורגת שניה (7 תיקונים ל-100 כלי רכב), עם הפתעה גדולה במקום השלישי: רובר 25 (זאת למרות שרובר כיצרן לא הצטיינה וסיימה קרוב לתחתית). טבלת 10 הדגמים המובילים מופיעה משמאל. הדגם בעל שיעור התקלות הגבוה ביותר הוא רנו אספאס, שמבקר בממוצע בשכיחות גבוהה פי 35 (!) מהאקורד... לרנו שני דגמים בעשיריה התחתונה, כמו סאאב ופיאט.