אומנם כיום מנוע עם הספק בסביבות ה-250 כ^ס זה כבר לא מחזה כל כך נדיר במכוניות קומפקטיות, אבל אנחנו אף פעם לא מתנגדים להרחבת ההיצע התחום. וזה בדיוק מה שעושה פולקסוואגן, שמכריזה על היורשת לגולף R32 שהוצגה לפני שלוש שנים. הגרסה החדשה שומרת על נפח המנוע (3.2 ליטר ובהתאם השם) של הדגם המוחלף, בניגוד לספקולציות שדיברו על הגדלת המנוע ל-3.6 ליטר ושינוי השם ל-R36. השינוי העיקרי הוא המעבר המתבקש לפלטפורמת הדור החמישי של הגולף, כאשר המנוע זוכה לשיפורים קלים בלבד שהעלו את ההספק מ-241 ל-250 כ^ס עגולים. גם ההנעה שומרת על המסורת והיא עדיין מערכת ה-4Motion המוכרת שהוכיחה את עצמה בדור הקודם. הביצועים השתפרו קמעה לעומת הדגם הקודם, למרות עלית המשקל – התאוצה למאה ירדה מ-6.6 שניות ל-6.5 בגרסה הידנית, או 6.2 ב-DSG הרובוטית (!) והמהירות המרבית עלתה בשלושה קמ^ש ש-ל-מ-י-ם ל-250 קמ^ש. על הורדת הכח לכביש אחראים צמיגים ברוחב 225 וחתך 40, שנעולים על חישוקי ^18 חדשים וייחודיים לגרסה זו. החישוקים הגדולים מאכלסים בלמים מוגדלים כמתבקש – דיסקים בקוטר 345 מ^מ מלפנים ו-310 מ^מ מאחור עם קליפרים צבועים בכחול. לעומת אחיותיה לדור החמישי של הגולף, זוכה ה-R32 לשינויים המתבקשים בעיצוב החזית והאחור. מלפנים קיבלה ה-R32 גריל חדש תחום בפסי כרום אנכיים וחצאית נמוכה יותר הכוללת פתחי אוויר נוספים להזנת וקירור המנוע המגודל. מאחור מקבלת הגרסה הבכירה פגוש חדש עם צמד מפלטי כרום שמנים במרכזו. בנוסף מפוזר לוגו ה-“R32” מסביב כדי להבהיר במה מדובר גם לקהי העין שבין הצופים. גם מבפנים זוכה ה-R32 לשדרוגים לעומת ההיצע הרגיל עם מושבים ספורטיביים מצופי עור והגה ספורטיבי חדש, כשגם רמת האבזור הכללית שופרה. לצד הבטיחותי דואגים, כמו בגולף הרגילה, שש כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות בתוספת ראשי התיבות הרגילים בבלמים. ופרט טריוויה מעניין – מנוע ה-3.2 ליטר הוא המנוע העשירי (שישה מנועי בנזין וארבעה מנועי דיזל) בהיצע של הגולף, וזה כנראה היצע המנועים הגדול ביותר בין המכוניות הקומפקטיות, ואולי בכלל. כאילו זה לא מספיק, גולף מצהירה כי במהלך השנה תציג עוד שני מנועים לגולף... מי שמתעניין מתי תנחת גרסת העל של הגולף בארץ, נדון כנראה לאכזבה. ככל הנראה גם בתחום זה תמשיך הגרסה החדשה את דרכה של הקודמת. עם מחיר, בגרמניה, של יותר מ-32,000 יורו (כ-175,000 ש^ח) שמתרגמים בערך ל-400,000 ש^ח בארץ, קשה לראות את ההצדקה ליבוא סדיר של גרסה זו.