אחרי שהתלהבנו מהסיוויק-האצ'בק החדשה שתושק בפרנקפורט, הגיע (וסליחה על הביטוי השחוק) זמן הסדאן. הונדה הציגה אתמול בארה^ב את הסיוויק ארבע-דלתות, יחד עם גרסת הקופה שלה. למרות קשר ברור להאצ'בק 5 דלתות שנחשפה לפני קצת יותר מחודש, עיצובן של גרסאות-המרכב החדשות הרבה פחות דרמטי. יחד עם התמונות פורסמו גם נתונים טכניים מלאים, כולל של גרסת-הכלאיים החדשה, IMA. הנתונים המסקרנים, כמובן, הם הממדים – וכאן אנו יכולים לבשר לכם כי בסיס הגלגלים של הסדאן הוא לא פחות מ-270 ס^מ, גידול של 7.5 ס^מ לעומת הסיוויק-סדאן הנוכחית. ואם אנו לא טועים, זו גם הופכת להיות המשפחתית עם בסיס הגלגלים הגדול ביותר בשוק, כשהיא משאירה מאחוריה את המלכה הקודמת, הרנו מגאן סדאן. מעניין שבסיס הגלגלים של הסדאן ארוך ב-6 ס^מ מזה של ההאצ'בק 5 דלתות; זהו היפוך של המצב בדור הנוכחי של הסיוויק, בו ההאצ'בק 5 דלתות היא בעלת בסיס הגלגלים הארוך ביותר. אורכה הכללי של הסדאן החדשה, אגב, צמח רק ב-2 ס^מ ומגיע ל-448 ס^מ. הרוחב, כמו בהאצ'בק, הוא 175 ס^מ, גידול של כ-4 ס^מ. כמו בעבר, גם עכשיו הקופה יושבת על בסיס גלגלים קצר יותר משל הסדאן – 265 ס^מ (במפתיע, הבדל של ס^מ אחד מהנתון של ההאצ'בק). שינוי משמעותי לעומת הסיוויק הנוכחית (בארה^ב) הוא שהגרסה הספורטיבית, Si, מבוססת בדגם החדש על מרכב הקופה, במקום האצ'בק 3 דלתות כפי שהיה עד עתה. גרסה זו זוכה לטיפול ספורטיבי מבחינת מראה חיצוני, חישוקים (^17, עם אופציה ל-^18), ומנוע שלמעשה נלקח מהסיוויק טייפ R האירופית, עם הספק מירבי של 197 כ^ס (לעומת 160 בסיוויק Si הנוכחית). על שאר מנועי הסיוויק – 1.8 ל' 140 כ^ס ומנוע-הכלאיים החדש – כבר סיפרנו לכם. לעומת זאת, אנו יכולים להוסיף כי ההגה נותר הידראולי (עם תגבור משתנה לפי מהירות) בגרסאות הרגילות, אך קיבל תגבור חשמלי (שוב, המשתנה בהתאם למהירות) ב-Si הספורטיבית וב-IMA ההיברידית. ההגה, אגב, מתכוונן גם פנימה והחוצה בכל הגרסאות. מערכת ההיגוי עצמה שונתה כחלק מעדכון מקיף של המיתלים, קדימה ואחורה: אלו אמנם שומרים על התצורה הבסיסית – מקפרסון מלפנים, עצמות עצה מאחור – אך המבנה והגיאומטריה שונו, הכל לטובת תחושות ספורטיביות יותר, היגוי מדוייק וצייתני יותר וכן הלאה, כך לדברי הונדה. מפשקי הגלגלים קדימה ואחורה הורחבו ב-3-5 ס^מ. בארה^ב תוצעו הסיוויק החדשה על כל גרסותיה עם שש כריות אוויר כסטנדרד.